To może być realny konkurent Spotify

0

youtube music

Usługi i aplikacje strumieniujące muzykę są bardzo popularne, nie tylko na zachodzie. W Polsce Spotify cieszy się ogromną popularnością, a Apple Music przyciąga nowych użytkowników treściami wideo. Google za wszelką cenę stara się uszczknąć kawałek tortu jakim jest rynek aplikacji muzycznych i już w przyszłym tygodniu startuje ich nowa oferta YouTube Music, która być może zagrozi największym graczom na tym polu.

Aplikacja YouTube Music jest dostępna na kilku rynkach od prawie 3 lat. Wydana w 2015 roku pozycja to świetna alternatywa od standardowego YouTube’a. W aplikacji muzycznej znajdziemy wyłącznie piosenki i teledyski. Pozwala wyszukiwać artystów, albumy, pojedyncze piosenki, czy wykonania na żywo. YouTube Music to także spersonalizowane listy odtwarzania i stacje muzyczne dzięki którym poznamy rekomendowanych przez algorytmy Google artystów.

youtube music

22 maja tego roku YouTube startuje z nową ofertą dla wszystkich dotychczasowych użytkowników Youtube Music. Aplikacja mobilna zostanie odświeżona, a posiadacze komputerów otrzymają specjalny odtwarzacz. Nie zabraknie w niej nowego ekranu początkowego, który będzie się dostosowywał do użytkownika, list odtwarzania, sugestii i nowej wyszukiwarki, która pomoże odnaleźć konkretny tytuł po krótkim opisie.

YouTube Music startuje na nowo już w przyszłym tygodniu

Serwis wzbogaci się także o opcjonalną wersję płatną. YouTube Music pozostanie darmowe oferując reklamy i ograniczenia w samej aplikacji. YouTube Music Premium, oprócz braku reklam, pozwoli na słuchanie muzyki w tle, przy zminimalizowanej aplikacji i pobieranie utworów do pamięci urządzenia zapewniając możliwość słuchania ich bez dostępu do sieci. Posiadacze aktywnej subskrypcji Google Play Music będą mogli za darmo korzystać z dobrodziejstw jakie oferuje YouTube Music Premium. Sprawa wygląda podobnie dla osób korzystających z YouTube Red, które niedługo zmieni się w YouTube Premium i oprócz dostępu do zasobów muzycznych oferować będzie nieograniczone reklamami zasoby wideo znajdujące się w serwisie.

youtube music

Niestety użytkownicy w Polsce szybko nie skorzystają z dobrodziejstw jakie niesie YouTube Music. W pierwszej kolejności tylko 3 kraje dostaną tę usługę — USA, Australia i Meksyk. W nadchodzących tygodniach serwis rozrośnie się na kolejne 14 państw: Austrię, Kanadę, Danię, Finlandię, Francję, Niemcy, Irlandię, Włochy, Norwegię, Rosję, Hiszpanię, Szwecję, Szwajcarię i Anglię. Być może w przyszłości i Polska dołączy do tego grona. Warto odwiedzić stronę serwisu, dodać swój adres e-mail oraz kraj i czekać na informację o uruchomieniu serwisu.

Google dwoi się i troi szukając pomysłu na swoje usługi dostarczające muzykę i wideo. Czy YouTube Music poradzi sobie na rynku zdominowanym przez Spotify, Apple Music, czy TIDAL? Konkurencja tak łatwo nie odpuści, więc musimy poczekać na rozwój sytuacji i obserwować rynek przez najbliższe miesiące.

Do
góry