Tego rodzaju zestawienia, plebiscyty i konkursy nigdy nie są rzeczą łatwą. Ale przyznam szczerze, że patrząc na poniższą listę mam wrażenie, że równie sprawiedliwego zestawienia dawno nie było. To zestaw który udowadnia, że wbrew powszechnej opinii — w mobilnych sklepach z grami i aplikacjami nie brakuje innowacyjności. Co więcej, jakość tamtejszych gier i aplikacji nie spada — a wręcz przeciwnie!
Na liście znalazło się w sumie dwanaście pozycji. Pięć z nich to gry, pozostałe zaś należą do misz-maszu rozmaitych aplikacji z różnych dziedzin. Ich wspólnym mianownikiem jest to, że każda z nich stoi na niezwykle wysokim poziomie wykonania, a przy okazji wyróżnia się na tle bogatej konkurencji podejściem do tematu. Nie powiela schematów, stara się zrobić coś po swojemu. A nawet jeżeli nie wprowadza żadnych specjalnych innowacji, to wszystkie elementy ma dopracowane w najdrobniejszych szczegółach — jak chociażby Airmail.
Najlepsze aplikacje na iOS — zwycięzcy Apple Design Awards
- AirMail 3 (recenzja Airmail na AntyApps)
- Bear (recenzja Bear na AntyApps)
- Enlight
- Elk (recenzja Elk na AntyApps)
- Kitchen Stories (recenzja Kitchen Stories na AntyApps)
- Lake
- Things 3
Najlepsze gry na iOS — zwycięzcy Apple Design Awards
- Blackblox (recenzja Blackblox na AntyApps)
- Mushroom 11 (recenzja Mushroom 11 na AntyApps)
- Old Man’s Journey (recenzja Old Man’s Journey na AntyApps)
- Severed (recenzja Severed na AntyApps)
- Splitter Critters (recenzja Splitter Critters na AntyApps)
Mam cichą nadzieję, że jako nasi czytelnicy — większość (a może nawet wszystkie?) z powyższych tytułów już doskonale znacie. Bo z całą pewnością powinniście! To jedne z najbardziej twórczych gier, jakie w ostatnich miesiącach zawitały do AppStore’a. I nawet kiedy mowa o tak trywialnej rzeczy jak platformówka, to w tutejszym zestawie znalazły się takie z rozwiązaniami, których próżno szukać gdziekolwiek indziej. Dodajmy do tego jeszcze grę, która naprawdę zmusza nas do myślenia poza schematami, a okaże się nagle, że zwyczajne rzeczy mogą być… naprawdę niezwyczajne.
Wyniki tegorocznego Apple Design Awards cieszą mnie jak rzadko które. Przede wszystkim miło, że wszystkie te świetne tytuły zostały docenione. Po drugie — to dla ich twórców dodatkowa reklama i duża szansa na to, aby dotrzeć do jeszcze większej publiki. Mam nadzieję, że Apple zadba o odpowiednią promocję wszystkich z nich. Bo w tym przypadku naprawdę jest co chwalić. I każdy kto spróbuje swoich sił w tamtejszych grach, albo da szansę aplikacjom — przyzna mi rację.