Google Play rośnie w siłę, ale to wciąż App Store jest królem zysków

0

zysk aplikacji 2018

Od wielu lat sytuacja na rynku mobilnym specjalnie się nie zmienia. Owszem, zmieniają się wartości i liczby lubią czasami poszaleć, ale… w gruncie rzeczy to wciąż Android rośnie w siłę dużo bardziej dynamicznie, iOS robi to po swojemu, ale… dziwnym trafem to właśnie ten mniejszy system okazuje się z perspektywy twórców lepszą inwestycją. Przede wszystkim: przynosi im większe pieniądze. Google jednak nie spoczywa na laurach i robi co w ich mocy, aby tę dysproporcje zmienić. Chociaż — jak pokazują najświeższe wyniki według Sensor Tower: jeszcze dużo pracy przed nimi.

Google Play się stara, ale pod względem przychodu wciąż idzie im dużo gorzej, niż App Store

Google Play z porównaniem do zeszłego roku zanotowało wzrost na poziomie 29,7% — App Store zaś 26,8%. Mimo wszystko dysproporcja między obiema platformami jest ogromna: w przypadku sklepiku na Androidzie mówimy o przychodzie rzędu 11,8 miliarda dolarów, zaś na iOS… 22,6 miliarda dolarów!

statystyki mobilne 2018

Android jednak się nie poddaje — i rośnie z każdym kwartałem!

Google Play może (jeszcze) nie przynosi takich spektakularnych wyników, ale też trudno powiedzieć, by szło mu jakoś fatalnie. Tym bardziej, że regularnie rośnie tamtejsza liczba pobrań gier i aplikacji: w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku, Android zanotował 10,6% więcej pobranych aplikacji (mówimy tutaj o 36 miliardach), zaś w przypadku iOS było to 13,1% (15 miliardów).

statystyki mobilne 2018

Całkiem nieźle radzą sobie też gry. Warto zaznaczyć, że to zyski z nich stanowią 82% wszystkich przychodów z mobilnego rynku — od 2016 liczby z nimi związane wzrosły aż o 30%!

Jak widać — rynek mobilny wciąż radzi sobie coraz lepiej i absolutnie nic nie zapowiada, aby miało się to wkrótce zmienić. Mimo że to Android jest królem w kwestii liczebności — zarówno samych sprzętów na rynku, jak i pobieranych aplikacji — to jednak użytkownicy iOS wciąż chętniej płacą za gry i aplikacje. I, jak pokazują kolejne wyniki serwowane przez SensorTwoer: dużo chętniej. W końcu Android bardzo dobrze przyjmuje się na rynkach wschodzących, gdzie tanie urządzenia cieszą się największą popularnością — natomiast na zakup aplikacji wielu tamtejszych użytkowników… po prostu nie może sobie pozwolić. Mimo wszystko widać, że oba systemy ciągle, systematycznie, rosną — to siła, której prawdopodobnie jeszcze długo nic nie zatrzyma…

Źródło: Sensor Tower

Do
góry