Kolejna aplikacja zakupowa ma się czym pochwalić! Tym razem chodzi o CCC.

0

Sieci sklepów odkryły nowy sposób na przyciąganie klientów i jednoczesne zbieranie informacji o ich preferencjach i zwyczajach. O ile plastikowe karty rabatowe pozwalały jedynie zbierać punkty lub korzystać z rabatów, aplikacje mobilne otwierają dla marketerów zupełnie nowe możliwości. W Polsce wszystko zaczęło się od Rossmanna, ale z czasem kolejne sklepy, takie jak Lidl, Żabka, czy POLO market również zapragnęły zbliżyć się do konsumentów za pomocą ich smartfonów. Rok temu, swoją własną aplikację na rynek wprowadziło również CCC. W ciągu 12 miesięcy pobrano ją 1,4 milionów razy!

Aplikacja CCC ułatwia klientom zakupy online dzięki zastosowaniu oryginalnych funkcji, takich jak Visual Search – wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia (dostępne w systemie operacyjnym iOS) lub „swipe” (podoba/nie podoba się) – wyszukiwanie poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie. Użytkownik może również sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych, a także znaleźć najbliższy sklep. Aplikacja daje też dostęp do aktualnej oferty promocyjnej, a członkowie Klubu CCC mogą wykorzystać smartfon zamiast fizycznej karty lojalnościowej. Osoby, które chcą dołączyć do Klubu mają możliwość rejestracji przez aplikację. Jak informuje CCC – tylko do końca stycznia z tej opcji skorzystało ponad 200 tys. klientów.

Aplikacja CCC to jeden z ważnych elementów wzmacniania naszego omnichannelowego ekosystemu sprzedaży, w centrum którego jest klient. Obecnie ponad połowa użytkowników tego narzędzia to klienci młodsi, w wieku 18-34 lat, którzy płynnie przechodzą między kanałami online i offline. Aplikacja mobilna jest wtedy obecna na etapie łączenia tej wielokanałowej ścieżki klienta. Chcemy wykorzystywać aplikację nie tylko jako kanał sprzedaży, ale także jako narzędzie, które pomoże nam w odpowiednim doborze produktów do przyszłych kolekcji (poprzez funkcję „swipe” podoba/nie podoba się), co pozwoli nam lepiej zarządzać portfolio produktowym i odpowiadać wprost na oczekiwania klientów. W tym roku zamierzamy też wprowadzić aplikację na rynki zagraniczne: Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry oraz Austria – mówi Michał Pachnik, Head of Ecommerce Campaigns & Mobile APP w CCC.

1,4 milionów pobrań zobowiązuje. W ciągu najbliższych kilku miesięcy planowane jest wdrożenie dodatkowych funkcji w aplikacji CCC. Pojawi się personalizacja notyfikacji push, a także udostępnienie wizualizacji butów w modelu 3D, które użytkownik może następnie przenieść w świat rozszerzonej rzeczywistości. Możliwe będzie także pobranie do aplikacji danych z platformy esize.me, czyli skanu stopy wykonanego specjalnym skanerem w sklepie stacjonarnym CCC lub eobuwie.pl. Dzięki temu aplikacja dopasuje najlepszy rozmiar butów bez potrzeby ich przymierzania. Jeszcze w tym roku w aplikacji będzie można także zapłacić za zakupy przy użyciu Google Pay czy Apple Pay, a także zalogować się za pomocą swojego konta z serwisu Google lub Facebook.

Dajcie znać w komentarzach, czy korzystacie z aplikacji CCC i jak ją oceniacie!

Źródło: Strefainwestorow.pl

Do
góry