Aplikacja CCC ma już 3 miliony użytkowników

0

Aplikacje dużych sieci sklepów okazały się być hitem na miarę programów lojalnościowych, których znakiem rozpoznawczym stały się kilka lat temu plastikowe karty. Teraz, aby korzystać z rabatów, promocji i użytecznych funkcji ułatwiających zakupy, wystarczy nam smartfon. Co prawda pandemia bardzo ogranicza działanie niektórych sklepów, ale są takie, które pomimo kryzysu, mogą pochwalić się sukcesami. Właśnie dotarła do nas informacja o tym, że aplikacja popularnej sieciówki z butami ma już 3 miliony użytkowników.

Sieć o którą chodzi to CCC. Z informacji prasowych dowiadujemy się nawet, że pobranie aplikacji oznaczone numerem 3.000.000 to klienta, która dopiero niedawno odkryła markę i jej ofertę. Od razu przypomniały mi się viralowe filmy z lotnisk, gdzie tacy klienci wyróżniani byli bezpłatnymi biletami lotniczymi. W przypadku CCC nie wiemy jednak, czy wspomniana użytkowniczka aplikacji otrzymała z tego tytułu jakiś bonus. Wróćmy jednak do statystyk, którymi dzieli się CCC. Warto bowiem pamiętać o tym, że sukces aplikacji nie jest wyłącznie dziełem polskich użytkowników.

Aplikacja jest dostępna na sześciu rynkach – w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii i na Węgrzech, a w planach jest ekspansja na kolejne. W ciągu jednego tygodnia pobiera ją obecnie od 50 do 100 tysięcy osób. Niedawno, aplikacja CCC wzbogaciła się o funkcję esize.me, tj. możliwość wykorzystania skanu stopy do rekomendacji odpowiednego rozmiaru przez wirtualnego asystenta (na ten moment funkcja działa tylko dla iOS).

W przeciągu minionych dwóch tygodni dostrzegaliśmy spadające traffiki w sklepach stacjonarnych przy jednoczesnym nawet trzycyfrowym wzroście w kanałach e-commerce. Do aplikacji zagląda co miesiąc ponad milion użytkowników. W obliczu zamknięcia galerii handlowych jeszcze mocniej koncentrujemy się na kanałach mobilnych – aplikacja CCC  ułatwia nam podtrzymywanie kontaktu z klientem, któremu chcemy dostarczać coraz to nowych udogodnień i doskonałe doświadczenia – mówi Michał Pachnik, Head of Ecommerce Campaigns & Mobile APP w CCC.

Skaner esize.me pomaga dopasować obuwie bez konieczności przymierzania, ponieważ raz wykonany i wgrany do systemu skan stopy zapamiętywany jest w aplikacji i dzięki temu system może rekomendować klientowi właściwe produkty. Rozwiązanie to wzbogaca aplikację CCC, która już teraz posiada szereg przydatnych funkcji, takich jak wyszukiwanie obuwia zdjęciem (visual search), możliwość sprawdzenia dostępności produktów w sklepach stacjonarnych, dostęp do mobilnej wersji karty Klubu CCC czy możliwość dołączenia do niego. Użytkownicy aplikacji mają także dostęp do sekcji inspiracyjnej, w której materiały przygotowują influencerzy i redaktorzy magazynów modowych.

Do
góry