Kolejny rekordowy rok w App Store i Google Play

1

app store google play

Końcówka roku to czas podsumowań. W świecie urządzeń mobilnych w 2018 roku działo się naprawdę dużo — nie tylko w kwestii premier fantastycznych smartfonów i tabletów. Najlepsze gry i aplikacje w App Store i Google Play nikogo chyba nie zaskoczyły. Większość pozycji znajdujących się na listach jest znana i lubiana przez miliony użytkowników z całego świata. To, o czym Apple i Google nie mówią oficjalnie, to kwoty generowane przez sprzedaż gier, aplikacji i mikropłatności. App Annie pracuje nad raportem za mijający właśnie rok, jednak już teraz możemy poznać najbardziej dochodowe pozycje z obu sklepów cyfrowych.

Zestawienie najlepszych gier i aplikacji za rok 2018, według Google znajdziecie we wpisie Bartka. Kamil przygotował podobną listę pozycji, jakie zajęły najwyższe miejsca w App Store. Dziś dowiadujemy się, jak wyglądają liczby stojące za najważniejszymi tytułami. App Annie udostępniło najciekawsze fragmenty z tegorocznego raportu podsumowującego oba sklepy.

113 miliardów. Na taką liczbę oszacowano ilość pobrań gier i aplikacji App Store i Google Play. Dane te pochodzą z okresu od 1 stycznia do 15 grudnia tego roku i do końca miesiąca ulegną znaczącym zmianom — w końcu okres świąteczny to także wzmożony ruch w wirtualnych sklepach. To aż o 10% więcej niż w 2017 r. Wydatki na zakupy, także te w aplikacjach wzrosły o 20% i przekroczyły 76 miliardów dolarów na całym świecie.

Znaczny wzrost wydatków na mikropłatności w grach i aplikacjach na iOS i Androida

Najchętniej pobieranymi aplikacjami, które trafiły na podium były rozwiązania oferowane przez Facebook: Facebook Messenger, Facebook oraz WhatsApp. Mark Zuckerberg może mieć powody do radości. Najpopularniejszymi grami było Helix Jump, Subway SurfersPUBG Mobile. W zestawieniu zabrakło niestety Fortnite i myślę, że decyzja o dystrybucji gry poza Google Play przyczyniła się do braku tej szalenie popularnej gry na liście.

app store google play

Najwięcej pieniędzy wydano na abonament Netfliksa, zakupy w aplikacji Tinder, czy Tencent Video. Z gier największym zainteresowaniem mikropłatnościami cieszyło się Fate/Grand Order, Honour of Kings, czy Monster Strike. App Annie opisuje także inne ciekawe zjawisko. W tym roku, przeciętny Amerykanin spędził średnio 3 godziny w aplikacjach mobilnych. To wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2017 i aż 20% w porównaniu z 2016 r.

app store google play

Na kompleksowy raport musimy jednak jeszcze poczekać. App Annie, które od 2010 roku przygląda się i analizuje rynki mobilne, pracuje nad jego końcowym wyglądem informując dziś, że zostanie on opublikowany w styczniu przyszłego roku.

Źródło: App Annie

Do
góry