Sprawdź zakupowe zwyczaje użytkowników aplikacji Blix

0

Rynek aplikacji zakupowych cały czas się rozszerza. Jeszcze do niedawna zbieranie punktów kojarzyło się przede wszystkim z plastikowymi kartami. Teraz, sieci sklepów coraz chętniej stawiają na aplikacje mobilne. Sukcesami na tym polu mogą pochwalić się między innymi Rossman, Żabka czy Lidl. W Google Play i App Store znajdziemy też szereg aplikacji, które pomagają w planowaniu zakupów. Dla konsumentów jest to duża wygoda i szansa na skorzystanie z kolejnych promocji. W zamian, deweloperzy i reklamodawcy otrzymują potężną bazę informacji o potencjalnych klientach. Dziś, chcielibyśmy podzielić się z wami infografiką, którą przygotowali twórcy aplikacji Blix.

Po 6 miesiącach od startu na polskim rynku, aplikacja Blix zgromadziła już pokaźną grupę użytkowników. Miesięcznie korzysta z niej około 350 tysięcy osób. Jak twierdzą autorzy Blixa, w lipcu była to najpopularniejsza aplikacja gazetkowa w Polsce.

Po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac nad tym rozwiązaniem muszę przyznać, że jego popularność przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Korzysta z niego 350 tys. użytkowników miesięcznie. I przynamniej raz w tygodniu używa go aż 170 tys. Polaków. Oznacza to, że w zaledwie pół roku zdeklasowaliśmy konkurencję i staliśmy się największą listą zakupów w Polsce. – Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix

Co kupują użytkownicy aplikacji?

W ostatnim kwartale użytkownicy aplikacji Blix dodali do listy zakupów prawie 10 milionów produktów. Tym samym sieci handlowe zyskały idealne narzędzie do wpływania na decyzje setek tysięcy klientów, których przyciągają do swoich placówek. Według badań przeprowadzonych przez KANTAR Polska, konsument już przed pójściem do sklepu wie, w jaką markę zainwestuje. I właśnie na tym etapie blisko 80% osób wybiera artykuły, które ostatecznie lądują w koszykach.

Poniżej możecie zobaczyć infografikę, która wiele mówi o zakupowych zwyczajach Polaków korzystających z aplikacji:

Większość osób przed wyjściem do sklepu przygotowuje listę zakupów. Najczęściej jest ona tworzona na kartce papieru. Jednak mobile daje klientom większą wygodę. Artykuły są dodawane w trakcie przeglądania gazetki albo ręcznie wpisywane. Dużym ułatwieniem jest też to, że konsument może jednym palcem odhaczyć zakupione pozycje na ekranie telefonu – dodaje Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Źródło: materiały prasowe Blix

Do
góry