Może nie jest to najlepsza aplikacja Microsoftu, ale te liczby robią wrażenie

0


Odkąd Microsoft uśmiercił swój system operacyjny na telefony i inne urządzenia przenośne firma stara się jak może i dostarcza świetne rozwiązania na pozostałe systemy. App Store i Google Play pełne są aplikacji stworzonych przez twórców komputerowego Windowsa i trzeba przyznać, że ich różnorodność przyciąga sporą liczbę nowych użytkowników. Microsoft Edge, które na komputerach nie jest zbytnio popularną przeglądarką, na urządzeniach przenośnych robi prawdziwą furorę, a przy okazji wprowadza wbudowane blokowanie reklam.

Choć sam nie korzystam z Microsoft Edge na telefonie iPhone, czy urządzeniach z Androidem, nie da się ukryć, że Microsoft przykłada sporo uwagi do swojego jednego z podstawowych narzędzi służących przeglądaniu treści w Internecie, przynajmniej w wersji przenośnej. Mobilne Microsoft Edge może pochwalić się fantastycznymi wynikami pobrań. W samym Google Play przeglądarka przekroczyła robiącą wrażenie liczbę 5 milionów pobrań, co oczywiście nie musi przekładać się na liczbę aktywnych użytkowników.

Od kilku miesięcy Microsoft Edge w wersji przenośnej zyskuje kolejne, warte uwagi rozwiązania. Ostatnia stabilna aktualizacja na Androida przyniosła możliwość logowania się do przeglądarki za pomocą konta szkolnego lub pracowniczego. Dorośli członkowie kont rodzinnych mogą blokować dostęp do stron internetowych odwiedzanych przez dzieci z poziomu telefonu. Wkrótce pojawi się także coś, na co czeka wielu użytkowników. Wbudowane w samą aplikację narzędzia blokujące reklamy.

Wbudowane blokowanie reklam w Microsoft Edge

Microsoft, w najnowszej becie przeglądarki Edge dla użytkowników Androida wprowadza wbudowanego Adblock Plus, który pozwala na blokowanie reklam na przeglądanych stronach. Rozwiązanie to nie wymaga konieczności instalacji zewnętrznych blokerów i jest dostępne z poziomu opcji przeglądarki. Włączony Adblock Plus zachęca do skorzystania z opcji acceptable ads, które wpisują się w kompozycję i układ strony, nie zakłócając odbioru treści. Opcja Whitelist pozwala na dodanie stron, na których reklamy będą wyświetlane.

Adblock Plus pojawił się już w Microsoft Edge w wersji na iOS kilka dni temu i sprawdza się całkiem dobrze, choć reklamy na niektórych polskich portalach są wciąż wyświetlane i przybierają bardzo inwazyjną formę. W opcjach narzędzia nie znajdziemy możliwości wprowadzenia własnych filtrów, a na przeglądanych stronach brakuje opcji blokady zawartości.

Do
góry