Całkowicie nowy Foursquare trafia do Google Play

0

2014-08-07_094828

Twórcy Foursquare już ładny kawałek czasu temu zapowiedzieli rozłam w swoim portfolio. Rezultatem tego była aplikacja Swarm, która ma pełnić rolę narzędzia do kontaktu ze znajomymi. Sam Foursquare miał nabrać charakteru komercyjnego i stać się platformą pozwalającą na komunikację z markami. Jak ten plan wypadł w praktyce?

Foursquare jest teraz aplikacją zupełnie innego typu. Nie uświadczymy tutaj żadnych check-inów, a komunikacja ze znajomymi została ograniczona do minimum. Twórcy przekształcili swój program w narzędzie do rekomendacji lokalizacji. Pełni on zatem zupełnie inną, nową rolę, co, jak widać po komentarzach w sklepie Play, nieszczególnie podoba się użytkownikom.

Cały mechanizm opiera się na słowach kluczowych, które mają odzwierciedlać nasze zainteresowania. Na ich podstawie Foursquare będzie nam podsuwał najbardziej trafne miejsca, które warto w danym momencie odwiedzić Im więcej słów kluczowych podamy, tym efektywnie program będzie działał.

Każda lokalizacja ma swój własny ekran, na którym znajdziemy podstawowe informacje na jego temat, zdjęcia i wycinek mapy z lokalizacją. Z tego poziomu możemy również ocenić dane miejsce, zapisać je na później lub udostępnić. Jest również przycisk meldowania się, ale wymaga on posiadania dodatkowej aplikacji – Swarm.
2014-08-07_100348
Komunikacja ze znajomymi została okrojona do minimum. W dalszym ciągu możemy obserwować innych użytkowników oraz odwiedzać miejsca, które oni wcześniej ocenili. Jakakolwiek głębsza integracja wymaga jednak już doinstalowania drugiej aplikacji. Sam Foursquare oferuje właściwie namiastkę tego, czym był kiedyś.

Największym plusem programu jest interfejs. W nowej wersji prezentuje się on bardzo przyjemnie 0 jest intuicyjny, przejrzysty, a przy tym nowoczesny i atrakcyjny. Myślę, że gdyby nie okrojone funkcje, fani byliby zachwyceni redesignem, bo teraz aplikacja prezentuje się o niebo lepiej.
2014-08-07_100358
Nowy Foursquare to rewolucja, której jednak nikt nie oczekiwał. Aplikacja zmieniła się całkowicie i stała czymś zupełnie nowym. Niezadowolenie użytkowników jest oczywiste. Dla samego Foursquare może to być jednak szansa na poprawę sytuacji finansowej i przyciągnięcie nowych odbiorców. Czy tak będzie w istocie? Jak na razie zarówno Swarm jak i sam Foursquare to dość solidne produkty, więc gdy tylko ucichnie wrzawa niezadowolonych głosów, ten plan może się udać.

Ocena autora

Ocena 4-
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry