Cashap ujawnia na co zbierają pieniądze nastolatkowie korzystający z ich aplikacji

0

Nie wszyscy są tego do końca świadomi, ale aplikacje mobilne, każdego dnia gromadzą wiele informacji na nasz temat. Niemal każda nasza aktywność może stać się małą cząstką ogromnej bazy danych. A skoro i tak jesteśmy skazani na to, żeby napędzać całą tę machinę „big data”, warto czasami zajrzeć do raportów, których autorzy posiłkują się informacjami zbieranymi w aplikacjach. Tym razem, dotarliśmy do danych pochodzących z Cashap. Jest to aplikacja służąca do oszczędzania i robienia zbiórek na konkretne cele. Autorzy Cashap postanowili przyjrzeć się temu co nastolatki kupują w internecie.

Z analizy produktów kupowanych przez nastolatków wynika, że to grupa mocno przywiązana do metek. O ile przy wyborze drobiazgów dzieciaki najpierw zwracają uwagę na styl i oryginalność, o tyle ich większe zakupy, w szczególności modowe, determinuje przede wszystkim marka. Ważne, by była świeża i wpisywała się w estetykę grupy, czyli prowokowała i dopuszczała personalizowanie produktów. Firma Yeah Bunny, której produkty również trafiły do styczniowej TOP 50 Cashap, promuje się wiele mówiącym o swoich klientach sloganem „be different or die”. Tak jak Pokety, Świnie i pozostałe marki znalazła się w aplikacji dlatego, że to właśnie ją wybrali nastoletni uczestnicy badań fokusowych.

Oryginalny, unikalny styl jest dla nastolatków ważny, tak samo jak przynależność do grupy. To ona sprawia, że dzieciaki, które chodzą do sklepów w gronie znajomych, częściej robią impulsywne, emocjonalne zakupy i są w stanie wydać więcej, niż zaplanowały. Dla odmiany samodzielne zakupy przez aplikację, w dodatku wzbogaconą o funkcję oszczędzania, oznaczają lepszy ogląd sytuacji, więcej czasu na zastanowienie i bardziej racjonalne, przemyślane decyzje. W Cashap widzimy to na poziomie opisów zbiórek, w których nastolatkowie bardzo starannie i dokładnie motywują swoje wybory. Tu nie ma miejsca na niepotrzebny wydatek  – mówi Marta Kaleńska – Jaśkiewicz, CEO w Cashap

Dzieciaki wolą kupować w realu

Z badań wynika też, że chociaż dzisiejszy piętnastolatek urodził się ze smartfonem w dłoni, to zakupy robi raczej w realu. Dlaczego? Z jednej strony lubi chodzić po sklepach w grupie znajomych i traktuje to jako rozrywkę. Z drugiej strony jeżeli już robi zakupy w sieci, to często cały proces musi finalizować za niego rodzic. On sam nie ma zdolności prawnej (jeśli ma mniej niż 13 lat) albo nie korzysta jeszcze z usług banku, czyli nie ma jak za swoje zakupy zapłacić.

Jeśli usuniemy te bariery, nastoletni konsumenci będą chętniej korzystać z zakupów online. Lista najpopularniejszych produktów w Cashap pokazuje, że kiedy sama transakcja przestaje być problemem, bo nie wymaga posiadania karty ani konta, nastolatkowie także niewielkie, codzienne zakupy chcą realizować w sieci. W top 50 produktów kupowanych w Cashap jest znacznie więcej drobiazgów niż zakupów typowo prezentowych: bluz, słuchawek, desektłumaczy pani Marta

Do
góry