CityFit wprowadza do swoich siłowni grywalizację oraz wejście na kod QR

0

Z tego co obserwuję, smartfon jest na siłowni równie ważnym elementem treningu, tak samo jak ręcznik i butelka z wodą. Brzmi to może nieco zabawnie, ale to właśnie z poziomu urządzeń mobilnych śledzimy liczbę spalonych kalorii, uruchamiamy dynamiczną muzykę, która ma nas zmotywować do ćwiczeń, a także aktualizujemy nasze rekordy w przygotowanych wcześniej tabelach. Skoro smartfony towarzyszą niemal wszystkim gościom klubów fitness – dlaczego nie zrobić z nich… wejściówek. Na taki pomysł wpadła sieć CityFit, która stworzyła dla swoich klientów dedykowaną aplikację.

Wraz z wprowadzeniem na rynek aplikacji mobilnej, sieć klubów fitness CityFit zdecydowała się na zmianę systemu kontroli wejścia. Obecnie weryfikacja klubowiczów odbywa się w oparciu o odczyt QR kodów generowanych w aplikacji. To pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku fitness w Polsce.

Obserwując trend migracji użytkowników z komputerów na telefony komórkowe oczywistym dla nas było, że następnym technologicznym krokiem będzie stworzenie aplikacji mobilnej. Aplikacja opiera się na czterech filarach: proces zakupowy, program lojalnościowy, ułatwienie dostępu do klubu oraz zarządzanie funkcjonalnościami strefy klienta. Każdy z modułów będziemy rozwijali równolegle, zaskakując klientów zarówno nowymi produktami, jak i angażującymi elementami grywalizacji. Naszą aspiracją jest stworzenie aplikacji mogącej moderować proces „podróży klubowicza” na różnych punktach styku z marką CityFit, wzbogacając jego doświadczenia, budując treningową świadomość oraz wspierając konsekwencję w realizacji indywidualnych celów. – mówi Łukasz Gądek, Członek Zarządu CityFit.

Istotnym elementem aplikacji jest oparty na idei grywalizacji program lojalnościowy FitFighters. Biorąc udział w wyzwaniach sportowych klubowicze zdobywają CityFitCoiny, uprawniające m.in. do rabatów na członkostwo w klubie. Równolegle ich konta wzbogacają się o kolejne punkty przy atrybutach: siła, morale, wytrzymałość i szybkość. Zdobycie odpowiedniej ilości punktów kieruje użytkownika na kolejny poziom treningowy. Nazwy poziomów nawiązują do zwierząt i są to odpowiednio: dla kobiet – Wiewiórka, Gazela, Pantera; dla mężczyzn – Zając, Dzik, Byk. Zadania dla użytkowników zostały zaplanowane tak, by z jednej strony motywować do treningów, z drugiej – integrować i budować społeczność w klubie. Program posiada również moduł Member Get Member, w którym klubowicze mogą przekazywać zniżki i odbierać premie za polecanie CityFit swoim znajomym.  Wśród bonusów dostępnych w aplikacji znajdują się m.in. gadżety CityFit, zniżki na karnety, a także kupony rabatowe do sklepów znanych marek.

Wejście na kod QR

Wraz z wprowadzeniem na rynek aplikacji mobilnej, sieć  CityFit zdecydowała się na zmianę systemu kontroli wejścia – z mapy skanu palca na odczyt QR kodów. To pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku fitness w Polsce. Dzięki nowemu rozwiązaniu czas wejścia i wyjścia z klubu zostanie odczuwalnie skrócony. Uproszczony zostanie również proces rejestracji nowych klientów, który obecnie można w całości przeprowadzić online.  Nowe rozwiązanie ma też swoje uzasadnienie biznesowe, optymalizując koszty inwestycji w nowe kluby.

Nowy system kontroli dostępu obowiązuje od 2 grudnia. Dla nowych klubowiczów jest to rozwiązanie obligatoryjne. Dotychczasowi w okresie przejściowym mają wybór między wejściem na QR kod, a dotychczasowym systemem opartym o skan mapy palca. Jeżeli telefon klubowicza jest rozładowany (lub rozładuje się w trakcie treningu), będzie mógł on skorzystać ze stacji ładujących, które znajdą się przed wejściem oraz wewnątrz klubów.

Do
góry