e-TOLL PL zadebiutował w Google Play i App Store. Właściciele firm przewozowych nie tego się spodziewali…

0

W Google Play i App Store zadebiutowała właśnie nowa aplikacja mobilna stworzona na zlecenie Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. Za jej pośrednictwem możliwe będzie jednoczesne przekazywanie danych geolokalizacyjnych na potrzeby poboru opłat drogowych i przewozu towarów objętych systemem SENT. Jeśli podróżujecie autostradami A2 i A4 być może warto zainteresować się tą produkcją. Niestety, kierowcy, którzy już z niej skorzystali, delikatnie mówiąc, nie są zadowoleni…

Jak informuje Ministerstwo Finansów, system e-TOLL to nowoczesne rozwiązanie, oparte na technologii pozycjonowania satelitarnego. Zastąpi system viaTOLL, który zostanie wygaszony najpóźniej do 30 września 2021 r. Nowy system służy do poboru opłaty elektronicznej za przejazd po wybranych odcinkach dróg krajowych. Umożliwi on opłacanie przejazdów pojazdów ciężkich i lekkich. Wraz ze startem systemu na miejscach poboru opłat autostrad A2 Konin-Stryków oraz A4 Wrocław-Sośnica, dla użytkowników systemu e-TOLL i viaTOLL zostaną uruchomione dedykowane prawe, skrajne pasy przejazdowe. Opłaty będzie można rozliczać za pomocą aplikacji mobilnej e-TOLL PL, która właśnie zadebiutowała w Google Play i App Store.

Aplikacja umożliwia wniesienie opłaty elektronicznej dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów. Z jej poziomu można też doładować i monitorować stan konta rozliczeniowego w trybie przedpłaty. Możliwe jest także monitorowanie przewozu towarów wrażliwych w systemie SENT-GEO. Okazuje się jednak, że nie obyło się bez wpadek. Oto niektóre komentarze, które już 24 czerwca pojawiły się w Google Play na stronie e-TOLL PL (zachowano oryginalną pisownię):

  • „Dlaczego nie ma formy płatności podpinając kartę debetową? Tak jest np. w AutoPay za przejazdy A4 Kraków-Katowice. Ja zrezygnowałem z używania aplikacji gdy w kolejnym kroku była przedpłata za przejazdy minimum 120 PLN.”
  • „Niestety nie ma możliwości rzetelnego sprawdzenie aplikacji ponieważ muszę zapłacić (doładować konto) w kwocie 120zł, co jest niepoważne. Kto potrafi liczyć to niech sobie wyliczy jakie to są wpływy do budżetu z kieszeni obywateli.”
  • „Bez sesnu dla osób prywatnych przedplata 120 zl za przejazdy. Cały proces zakladania konta jest przygotowany pod auta ciężarowe, dla osób prywatnych to nieporozumienie. Rozumiem że MF chcialo kompleksowy system, ale to jak powinno to wyglądać dla Kowalskiego zachecam MF do zobaczenia SkyCasha”
  • „Zdecydowanie zbyt długa i skomplikowana rejestracja, np. po co po raz kolejny podawać dane które są w profilu zaufanym przez który się logujemy? Konieczność zapłaty od razu 120zł gdzie jeden przejazd odcinkami które obsługują etool kosztuje kilkanaście złotych jest bez sensu…”

Jak widać, kierowcy nie są zadowoleni z nowego rozwiązania. Czy taka sytuacja utrzyma się na stałe? Damy Wam znać, gdy pojawią się kolejne aktualizacje aplikacji. Wtedy okaże się, czy jej autorzy wsłuchali się w głos użytkowników…

Do
góry