Facebook z bardziej rzetelnymi wiadomościami ze świata? Uwierzę jak zobaczę

0

Facebook od wielu już lat zmaga się z opinią serwisu nierzetelnego, zakłamanego i… epatującego problemami. Raczej nikogo specjalnie nie dziwi to, że użytkownicy coraz rzadziej zaglądają na platformę — wybierając altenatywy. Jednak dla milionów ludzi na całym świecie wciąż jest on głównym źródłem wiedzy na temat tego co dzieje się na świecie. Wszystkie te afery z fake newsami w roli głównej i z Facebookiem na pierwszym planie nie wzięły się znikąd. Dlatego też gigant zaczyna startować funkcje dedykowane wszystkim tym, którzy chcieliby móc dostosować feed do swoich potrzeb. Na ile to wykonalne i praktyczne? To się dopiero okaże.

Nowa sekcja pełna informacji ze świata trafiła już do pierwszych użytkowników aplikacji. Znajdziemy tam najświeższe informacje bazujące na naszych zainteresowaniach i preferencjach. Podobnie jak w wielu innych agregatorach treści, tam również możemy wybierać spośród zestawu kategorii (np. rozrywka, zdrowie, biznes, nauka, technologie itd). No i podobnie jak u konkurencji — tutaj również będzie on dobierał możliwie jak najlepsze źródła. A twórcy platformy dają nam również możliwość decydowania treści z jakich źródeł wolelibyśmy tam nie spotkać.

Facebook twierdzi, że bardziej od sztucznej inteligencji — tym razem ufa jednak ludziom. Tamtejsze treści miałyby być dobierane przez specjalnie w tym celu powołaną do życia redakcję, podobnie jak ma to miejsce w Apple News.

Zasady dotyczące wydawców publikujących w Aktualnościach obejmują ogólne informacje na temat Aktualności: sposób działania, obowiązujące wartości, zasady egzekwowane na Facebooku, sygnały umożliwiające kwalifikowanie postów, a także dostępne na Facebooku narzędzia do prowadzenia narracji, dzięki którym treści mogą dotrzeć do właściwych odbiorców. Omówimy wytyczne dotyczące treści, wytyczne dotyczące jakości oraz standardy społeczności, które pomagają dotrzeć do odbiorców przeglądających Aktualności i zainteresować ich.

Zajmiemy się też strategiami działania oraz przedstawimy trzy zasady dotyczące wydawców publikujących w Aktualnościach, w tym wskazówki obejmujące zalecane i niezalecane działania związane z tworzeniem i publikowaniem treści na Facebooku.

Na tę chwilę nowa funkcja dostępna jest wyłącznie dla niewielkiego grona amerykańskich użytkowników — ale to dopiero testy. Więcej użytkowników może się jej spodziewać w najbliższych miesiącach — kiedy dokładnie, tego jednak jeszcze nie wiadomo…

Źródło

Do
góry