Spersonalizowane reklamy? Kierowcy są w tej sprawie podzieleni

0

Geofencing

Podjeżdżacie na stację benzynową i na Waszym telefonie wyskakuje powiadomienie, a w aplikacjach pojawiają się spersonalizowane reklamy. Z przeprowadzonych w Polsce badań wynika, że pojęcie Geofencingu w większości przypadków nie jest znane konsumentom. 80% respondentów nie wiedziało czym jest ta technologia. Po wyjaśnieniu mechanizmów jej działania okazało się, że ankietowani są w tej sprawnie mocno podzieleni.

W trakcie prowadzonego badania ankieterzy wyjaśniali ankietowanym, którzy nie znali zagadnienia, na czym właściwie polega geofencing. W kolejnym kroku zapytali ich, czy chcieliby korzystać z tego rozwiązania i po wjeździe na stacje otrzymywać spersonalizowane reklamy. Łącznie 38% ankietowanych wyraziło zgodę, a 35% okazało niechęć. 9% nie miało na ten temat zdania.

Z przeprowadzonego badania wynika, że po wjeździe na stację benzynową konsumenci najbardziej chcieliby otrzymywać informacje reklamowe dotyczące alkoholi – 31%. Na drugim miejscu znalazł się sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu – 27%. Na trzeciej pozycji uplasowała się oferta gastronomiczna – 19%. Z tych danych powinny stworzyć stacje benzynowe przygotowujące szerszą komunikację pokazującą atrakcyjność oferty dodatkowej, która jest kluczowa przy ogromnej konkurencji na rynku paliw.

Geofencing i spersonalizowane reklamy na stacjach paliw budzą kontrowersje

Branża powinna nie tylko upowszechniać ten termin, ale przede wszystkim tłumaczyć, do czego służy tego rodzaju usługa. Należy podkreślać, że pozwala ona na spersonalizowaną komunikację. To z kolei może przełożyć się na mniejszą ilość spamu, czyli masowego przekazu, który nie uwzględnia indywidualnych preferencji konsumenta. Nie rozumiejąc korzyści płynących z geofencingu i łącząc go z powszechną reklamą, klienci będą od razu zniechęceni.

— ostrzega Adam Wysocki, Managing Director w LVL UP MEDIA.

Badanie zostało zrealizowane przez brytyjską firmę doradczą UCE GROUP LTD. we współpracy z agencją Mobiem, specjalizującą się w marketingu mobilnym. Objęto nim 10 dużych miast, tj. Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Białystok, Poznań, Warszawę, Łódź, Wrocław, Katowice i Kraków, a także 11 średnich i mniejszych ośrodków. Ankieta była prowadzona w sierpniu br. w okolicach lub na terenie sieciowych stacji benzynowych (m.in. Orlen, BP, Shell, Circle K, Lotos i Amica). Łącznie odbyło się ponad 1000 wywiadów bezpośrednich w 328 lokalizacjach. W badaniu wzięło udział 43% kobiet i 57% mężczyzn w wieku od 18. do 49. roku życia.

Źródło: Informacje prasowe

Do
góry