Głosowe składanie zamówień w supermarkecie internetowym Frisco.pl

0

Naszych zakupów nie dostarczają nam jeszcze drony, które w ciągu 5 minut od złożenia zamówienia zjawiają się za naszym oknem, ale nie da się ukryć, że nowe technologie bardzo dobrze odnalazły się w tej branży. Innowacyjne karty płatnicze, płatności zbliżeniowe, samoobsługowe kasy, kupowanie przez internet, to wszystko usługi, które stały się naszą codziennością. Kolejny krok w przyszłość to wirtualni asystenci, którzy… wyręczą nas w zamawianiu produktów. Właśnie wystartowała testowa wersja nowej funkcji Asystenta Google, umożliwiająca głosowe składanie zamówień na Frisco.pl. To jedno z pierwszych takich wdrożeń w branży e-grocery na świecie.

Według szacunków pracowni badawczej MoffettNathanson, w ciągu najbliższych trzech lat przewiduje się dziesięciokrotny wzrost liczby użytkowników korzystających z głosowego składania zamówień internetowych. Już teraz możecie sprawdzić, jak działa to na Frisco.pl.

Nasi klienci przede wszystkim cenią sobie wygodę i czas, który zyskują, robiąc zakupy na Frisco.pl. Większość z nich już teraz korzysta ze stałych list zakupowych, dzięki którym może w kilka sekund ponowić swoje zakupy. Wdrażając nową funkcjonalność, idziemy krok dalej – nasi stali klienci będą mogli złożyć zamówienie głosowo z dowolnego miejsca – na spacerze, w samochodzie, jadąc do pracy, czy gotując obiad w kuchni. A wszystko to za pomocą zaledwie trzech prostych komend – komentuje Jacek Palec, Prezes Zarządu Frisco.pl.

Aby zrobić zakupy z wykorzystaniem nowej funkcji, wystarczy uruchomić Asystenta Google, przytrzymując w telefonie przycisk Home, i powiedzieć „porozmawiaj z Frisco”. W przypadku iPhonów trzeba pobrać aplikację z App Store i chcąc wywoływać ją głosowo, spiąć odpowiednią komendą z Siri. Po zarezerwowaniu terminu doręczenia zamówienia i otwarciu koszyka zakupowego (którego zawartość odczytuje asystent głosowy) możemy zmodyfikować jego zawartość po prostu mówiąc do urządzenia. Przy doborze dodatkowych artykułów z wirtualnej półki, narzędzie zawsze informuje klienta o aktualnych promocjach. Po skompletowaniu koszyka, sklep odczytuje całą listę zakupów, a użytkownik finalizuje zamówienie poprzez jego akceptację. Jeśli konieczne jest uzyskanie dodatkowych informacji, asystent udziela odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań. W przypadku, gdy będziemy potrzebowali dodatkowych informacji  mamy możliwość skontaktowania się z biurem obsługi klienta przez stronę internetową Frisco.pl.

Asystent Głosowy Frisco cały czas uczy się na podstawie zbieranych danych, dlatego im więcej użytkowników z niego skorzysta, tym lepiej będzie działać. Zapraszamy wszystkich chętnych do wspólnego testowania nowego rozwiązania, a także dzielenia się swoimi przemyśleniami. Wszystkie zebrane uwagi pozwolą nam na udoskonalenie systemu i wdrożenie dodatkowych funkcji, które najlepiej odpowiedzą na potrzeby naszych klientów  – dodaje Jacek Palec.

Wdrożeniem funkcji asystenta głosowego zajęła się firma Yoshi.AI. Rozwiązanie w wersji beta jest dostępne dla obecnych klientów supermarketu online, którzy posiadają już historię zakupów w sklepie.

Do
góry