Google Play VS. App Store — Kto sprzedaje więcej gier?

0

Pandemia COVID-19 zniszczyła wiele biznesów, ale są też takie sektory w przypadku których „lockdown” zadziałał pozytywnie. Jak nie trudno się domyślić, branża gier komputerowych na pewno nie ucierpiała na zamknięciu ludzi w domach. Dziś dotarły do nas wyniki sprzedaży w Google Play i App Store za 2 kwartał 2020 roku. Mimo że na świecie mamy znacznie więcej urządzeń z Androidem, to właśnie gry na iOS zarabiają najwięcej!

Jak donosi serwis GoldenCasinoNews, w ciągu 6 pierwszych miesięcy tego roku, gry mobilne dostępne w App Store wygenerowały zyski na poziomie 22,2 miliarda dolarów. Jest to absolutny rekord na tle wszystkich poprzednich kwartalnych podsumowań.

Warto zwrócić uwagę na to, że smartfony z systemem iOS stanowią trochę ponad 22% globalnego rynku. Mogłoby się więc wydawać, że App Store nie będzie generował tak dużych docohdów w porówaniu do Google Play. Jest jednak zupełnie odwrotnie. W pierwszej połowie 2020 roku gry z App Store zarobiły 52% więcej pieniędzy niż te dostępne w Google Play. Co prawda mobilna rozrywka cały czas rośnie w siłę, ale od lat można zauważyć nierówności w zarobkach, jeśli chodzi o dwa najpopularniejsze repozytoria z aplikacjami.

Statystyki wskazują na to, że użytkownicy iPhonów zapewniają 60% zysków z gier mobilnych. Agencja badawcza Sensor Tower wskazuje, że jeszcze nigdy nie udało się osiągnąć tak dobrych wyników jak w tym roku. Gry z App Store i Google Play w ciągu 6 miesięcy przyniosły zyski na poziomie 36,8 miliarda dolarów. To 26% więcej, niż w ubiegłym roku o tej samej porze.

Różnica pomiędzy Google Play i App Store jest dostrzegalna jeszcze na innej płaszczyźnie. Pierwszy z wymienionych sklepów przynosi mniej dochodów z gier, ale może pochwalić się znacznie większą liczbą pobrań. Tylko w 1 kwartale 2020 roku było to 10,4 miliarda ściągniętych z repozytorium gier. W 2 kwartale wartość ta wzrosła do 12,4 miliarda. W ciągu 6 miesięcy liczba pobrań wyniosła więc 22,8 miliarda, czyli 52% więcej niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku. Dla porównania, z App Store w ciągu pierwszego kwartału 2020 roku ściągnięto „jedynie” 5,7 miliarda gier.

Wnioski nasuwają się same. Użytkownicy Androida chętniej korzystają z darmowych aplikacji. Osoby korzystające z iPhonów są baardziej skore do płacenia za mobilną rozrywkę.

Do
góry