Google Play bezpieczniejsze dzieciom. Co się zmieniło?

0

Google co jakiś czas znienacka serwuje zestaw narzędzi, które skupiają się na bezpieczeństwie… najmłodszych. I właściwie ma ich już cały pakiet, z którego wszyscy zainteresowani mogą zrobić naprawdę niezły użytek. Nie oznacza to jednak, że firma na tym kończy — o nie, nic z tych rzeczy. Ale choć zarządzanie całym kontem czy ograniczanie dostępu na YouTube raczej nie stanowi od lat większego problemu, bo prawdopodobnie większość rodziców (tudzież opiekunów) wie jak z nich korzystać, o tyle sklep Play zawsze był miejscem gdzie mogło dziać się wszystko. Był, bo nareszcie nadchodzą zmiany!

Twórcy gier i aplikacji na Androida będą mogli określić wiek odbiorców, dla których przeznaczone są treści

Nareszcie twórcy publikujący swoje treści na platformie będą definiować kto powinien być odbiorcą tego, co przygotowali. Czy treści te są odpowiednie dla młodszej widowni czy niekoniecznie? Pasują do wszystkich czy tylko starszych? Warto też zauważyć, że po latach nareszcie Google przygotowało specjalne wytyczne które muszą spełniać aplikacje przygotowywane z myślą o młodszych odbiorcach. Reklama musi spełniać nowe normy — zatem osoby zajmujące się marketingiem i przygotowywaniem zrzutów i materiałów reklamowych na potrzeby platformy będą musieli poświęcić tematowi chwilę by zapoznać się z nowymi wymogami platformy. Ponadto nadeszły obostrzenia związane z reklamowaniem hazardu. Mimo wszystko to rzecz, która powinna być gotowa od co najmniej kilku lat, by nie powiedzieć, że od samego startu sklepu Google Play. No ale cóż — lepiej późno, niż wcale… albo później, prawda?

Here are some examples of common apps that are ineligible for the program:

  • Apps that are rated ESRB Everyone but contain ads for gambling content
  • Apps for parents or care-givers (e.g., breastfeeding tracker, developmental guide)
  • Parent guides or device management apps that are only intended for use by parents or care-givers

Nareszcie wybór aplikacji i gier z myślą o najmłodszych ma szansę stać się choć odrobinę bardziej rozsądny nawet przez tych, którzy nie są za pan brat z wirtualnymi realiami i instalują swoim pociechom co popadnie.

Wszystkie nowe aplikacje muszą spełniać nowe wymogi. W przypadku dostępnych w sklepie gier i aplikacji, twórcy mają czas do 1. września by je zaktualizować i dostosować do nowych wytycznych.

Źródło, Źródło

Do
góry