Polacy kochają grać na smartfonach. Pandemia dodatkowo zacieśniła nasze więzi z mobilną rozrywką.

0

Czas izolacji domowej sprawił, że zaczęliśmy szukać całkowicie nowych sposobów na zabicie czasu lub jego produktywne spędzanie. Jednym z prostszych leków na nudę było sięganie po gry. A ponieważ nie wszyscy dysponujemy konsolami lub odpowiednimi komputerami, pierwszym wyborem były smartfony. Wybór gier w Google Play i App Store jest ogromny i najprawdopodobniej każdy znajdzie tam coś dla siebie. Okazuje się, że pandemia COVID-19 przyczyniła się do jeszcze większego wzrostu popularności mobilnej rozrywki. Jak wynika z danych AdColony wynika, że od marca do maja br. ruch w grach mobilnych w Polsce zwiększył się o 17% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.

Ruch w grach mobilnych to nie jedyny wskaźnik, który znacząco wzrósł. Zauważono też, że mamy też do czynienia z większą aktywnością spędzania czasu przy grach mobilnych. Wzrost wynosi 24%. Do najchętniej pobieranych kategorii należą m.in. gry zręcznościowe, przygodowe, quizowe, sportowe i rekreacyjne. Z analizy również wynika, że w czasie pandemii aż 66% Polaków codziennie grało na smartfonach. 44% zajmowało się tym minimum 5 razy dziennie, a 30% przeznaczało na to godzinę w ciągu dnia. Najwyższy szczyt aktywności przypadał między 9.00 a 14.00. Widać też tzw. wypłaszczanie częstotliwości, tj. wzrost wskaźników grania w nietypowych dotąd godzinach. W analizowanym okresie izolacji społecznej najwyższy szczyt aktywności przypadł w Polsce między godziną 9.00 a 14.00. Kolejny był od 19.00 do 22.00. Natomiast największy ruch panował między 11.00 a 21.00.

Przed pandemią użytkownicy najczęściej grali w trakcie porannego dojazdu do pracy bądź do szkoły i między godz. 20.00 a 23.00. Pozostając w domach, zmienili swoje zachowania. Nastąpiło tzw. wypłaszczenie częstotliwości grania w ciągu dnia. Widać zatem wzrastające wskaźniki też w innych przedziałach godzinowych – stwierdza Radosław Włoda, Dyrektor Handlowy w Mobiem Polska.

Jak tłumaczy Volkan Biçer, General Manager EMEA & LATAM w AdColony, koronawirus ograniczył aktywne życie towarzyskie i zwiększył dystans między ludźmi. Nieuniknionym zatem stał się scenariusz, w którym człowiek zbliżył się do technologii cyfrowej. Potwierdzają to wyniki badania dot. wpływu COVID-19 na zachowanie ludzi w czasie pandemii. Międzynarodowy gigant przeprowadził je w całym regionie EMEA. Ekspert podaje, że prawie połowa uczestników codziennie grała na swoich urządzeniach mobilnych. Aż 85% osób potwierdziło, że tego typu rozrywka ułatwiała oderwanie się od codziennych myśli i stresu.

Do
góry