Z autobusu do sypialni: Jak Polacy korzystają obecnie z gier mobilnych? [BADANIE]

0

Trudno byłoby znaleźć obecnie osobę, której życie w żaden sposób nie zmieniło się po wybuchu pandemii COVID-19. Wirus przewrócił do góry nogami nasze codzienne zwyczaje i przyzwyczajenia. Agencje badawcze i socjologowie nie tracą czasu i już teraz sprawdzają, jak wyglądają zmiany w różnych obszarach naszego życia. Eksperci z branży gier postanowili przyjrzeć się temu jak w Polsce zmienia się sposób sięgania po mobilną rozrywkę. Najcześciej korzystaliśmy z nich w komunikacji miejskiej podczas podróży z i do pracy. Ale, czy domowa izolacja nie zmieni tego stanu rzeczy?

Z badania, przeprowadzonego na przełomie marca i kwietnia br. przez UCE RESEARCH, wynika, że pracujący Polacy między 18. a 35. rokiem życia przed pandemią COVID-19 najczęściej grali w mobilne gry w komunikacji miejskiej – 29%. Na drugim miejscu wskazywali drogę do pracy i z powrotem – 25%. To były utarte nawyki, które jednak w nowej rzeczywistości zaczynają się mocno zmieniać. Dla przykładu, można podać dane pochodzące od sieci AdColony, która obecnie ma w Polsce ponad 9 mln unikalnych użytkowników w swoich zasobach. Wskazują one, że 49% graczy, mających od 14 do 60 lat, korzysta z tego rodzaju rozrywki przede wszystkim w domach.

Wyniki ww. badania odzwierciedlają to, że użytkownik telefonu komórkowego może w szybki sposób skorzystać z takiej rozrywki w dowolnym miejscu i czasie. Komunikacja miejska jest tego doskonałym przykładem. Oczywiście w czasie pandemii nawyki osób, które pozostają w domach, ulegają zmianie. Najbardziej jest to widoczne w przypadku osób aktywnych zawodowo. Jednak Polacy absolutnie nie przestają grać na smartfonach. Jest wręcz odwrotnie. Obecna sytuacja mocno sprzyja rynkowi gier mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z nich, już nie tylko jadąc do pracy czy wracając z niej, ale również w domowym zaciszu – komentuje Michał Giera z Mobiem Polska.

Respondenci deklarowali, że do niedawna najczęściej grali w piątki – 29%. W następnej kolejności wskazali poniedziałki – 16%. Z kolei sobotę podało 6%, a niedzielę – 8%. Jak stwierdza Michał Giera, w czasie pandemii zmieniają się zwyczaje Polaków. Według portalu Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2020 r. gry z Google Play i App Store pobrano aż 13,3 mld razy. To nowy rekord. I choćby z tego tytułu może zmienić się profil czasowy. Więcej osób zacznie grać w ciągu całego tygodnia bądź w same weekendy. Eksperci z branży gier prognozują, że dotychczasowe nawyki mogą się zupełnie zmienić. Społeczeństwo więcej zacznie grać w weekendy, a ruch bardziej rozłoży się na cały tydzień. Te zmiany widać już w światowych trendach.

Wiemy też, w co Polacy grają najchętniej. Szczególne zainteresowanie budzą gry zręcznościowe – 17%, rekreacyjne – 13%, symulacyjne i łamigłówki – po 10%, przygodowe – 9%, strategiczne. Z kolei najmniej popularne są pozycje muzyczne, planszowe, słowne, edukacyjne.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI w dniach 24.03-03.04.2020 r. na próbie 1056 osób. Ankiecie poddano wyłącznie osoby w wieku od 18. do 35. roku życia, które zadeklarowały, że posiadają stałe zatrudnienie i na co dzień używają mobilnych gier.

Źródło: materiały prasowe

Do
góry