Heroes: A Grail Quest przywodzi na myśl kultowe Heroes of Might and Magic

0

2014-05-06_190238

Ostatnio dość często słyszę zawodzenie typu „kiedyś to były gry!”. Moi znajomi z nostalgią wspominają czasy Duke Nukem, Dooma, Command & Conquer czy chociażby naszych rodzimych Polan. Inną często pojawiającym się tytułem są Heroes of Might and Magic, które na przestrzeni lat stały się bezduszną produkcją typu AAA, w którą Ubisoft wpompowuje duże pieniądze. Okazuje się, że aby wrócić do tamtych czasów nie musimy sięgać po starych Heroes. w Google Play zadebiutowła gra o podobnym tytule i niemalże identycznym gameplayu.

Heroes: A Grail Quest jest produkcją rozgrywającą się w czasach Króla Artura i tytułowego Świętego Grala. Jak już się pewnie domyślacie, w grze przyjdzie nam stanąć na czele armii, która posłuży nam do odnalezienia mitycznego artefaktu. Zanim jednak tak się stanie, upłynie kilkadziesiąt (a może i kilkaset) dni, w trakcie których będziemy rekrutować wojsko, zbierać złoto i walczyć z zamieszkującymi świat poczwarami.

Gra oferuje łudząco zbliżony gameplay to pierwszych odsłon kultowych Heroes of Might and Magic. Twórcy jednak poszli na łatwiznę, bo gra jest mocno uproszczona. I to właśnie stanowi jej największy grzech. Wszystko sprowadza się tutaj do rekrutowania armii w okolicznych budynkach, zbierania skrzyń i prowadzenia walk. Nie uświadczymy tutaj systemu budowania struktury czy ulepszania wojska. Próżno też szukać jakichkolwiek dodatkowych atrakcji w postaci rekrutowania herosów czy systemu przedmiotów. Jest do bólu prosto, co mnie osobiście nie satysfakcjonuje, ale cóż…
image (1)
W Heroes: A Grail Quest znajdziemy prosty system rzucania zaklęć, które możemy znaleźć w skrzyniach rozrzuconych na planszy. Potrafią one nas znacząco wesprzeć podczas starć z nieprzyjaciółmi. Te natomiast niczym się nie różnią od kultowego pierwowzoru. Staje naprzeciw siebie kilka jednostek z liczbami wskazującymi na liczebność danej armii. Im nas więcej tym większa szansa na wygraną, proste. Dodatkowym atutem całości jest system rozwoju bohatera oraz prosty mechanizm achievmentów – niestety bez wykorzystania API Google Play Games.
image (2)
image (4)
Grafika jest ładna, ale również bardzo prosta. Twórcom udało się zaprojektować kilka zgrabnych modeli postaci i potworów. Niestety sama mapa wydaje się być nieco pusta. Większość przestrzeni zajmują tutaj zielone łąki. Gdzieniegdzie teren przekształca się w pustynię lub inny obszar. Na tym wszystkim nieregularnie porozrzucano budowle, skrzynie i drzewka. Ogółem bez szału.
image (3)
Trudno jest dorównać legendzie. Prawdę mówiąc, chyba nic nie jest w stanie dogodzić fanom HoMM. Twórcy Heroes: A Grail Quest mieli zatem twardy orzech do zgryzienia. Czy wyszli z tego obronną ręką? Niestety. Dla mnie to za mało, ale wierzę, że znajdą się tacy, dla których opisywana produkcja będzie smacznym substytutem. Za dostęp do niej trzeba zapłacić symboliczne 3 złote, ale w zamian nie uświadczymy żadnych reklam ani mikropłatności – miła odmiana.

Ocena autora

Ocena 4-
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry