Kolejny polski bank umożliwia klientom korzystanie z usługi Google Pay

0

google pay

Banki i firmy technologiczne świadczące usługi związane z finansami prześcigają się we wprowadzaniu kolejnych nowatroskich rozwiązań do swoich aplikacji. Niektórym jednak nie spieszyło się z wdrażaniem innowacji, które stały się już niemal standardem. Google Pay, które debiutowało jako Android Pay dostępne jest w Polsce od listopada 2016 roku. Idea Bank dopiero dzisiaj wprowadził wsparcie dla tej usługi dla swoich klientów indywidualnych.

Płatności zbliżeniowe Google Pay trafiły właśnie do klientów Idea Banku. Z usługi korzystać mogą posiadacze kart debetowych banku wydanych dla osób fizycznych, którzy używają telefonów z systemem Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej, z opcją NFC (Near Field Communication). Usługa pozwoli oczywiście wygodnie i bezpiecznie płacić za zakupy w sieci oraz w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać pieniądze w bankomatach zbliżeniowych.

Telefon to dzisiaj centrum finansów osobistych. Ponieważ prawie zawsze mamy go przy sobie, coraz częściej zastępuje nam także portfel. Udostępnienie płatności Google Pay to kolejny krok w kierunku pełnej digitalizacji naszych usług.  Nasz bank stawia na płatności zbliżeniowe nie tylko ze względu na ich wygodę, ale też bezpieczeństwo dla zdrowia, co jest istotne szczególnie teraz, podczas pandemii koronawirusa – mówi Grzegorz Pędzisz, CIO, dyrektor Rozwoju Systemów Informatycznych w Idea Banku.

Do korzystania z usługi konieczne jest zainstalowanie w telefonie aplikacji Google Pay, którą można bezpłatnie pobrać ze sklepu Google Play. Aby realizować płatności zbliżeniowe należy dodać do niej kartę debetową Idea Banku. W celu dokonania transakcji wystarczy odblokować telefon i zbliżyć go do czytnika zbliżeniowego bankomatu lub terminalu płatniczego. Realizowane w ten sposób płatności do wysokości 100 zł nie wymagają podania kodu PIN. Do działania usługi niepotrzebne jest połączenie internetowe wystarczy włączona usługa NFC.

Mam nadzieję, że wdrożenie Google Pay da bankowi rozpęd i pozwoli aktualizować ich aplikacje o nowe usługi nieco sprawniej niż do tej pory. Mimo że mamy połowę 2020 roku, nadal nie mogę korzystać w niej z BLIKów, które naprawdę ułatwiają płacenie w wielu miejscach.

Do
góry