Instagram w wersji na iPada szybko nie powstanie. Powód jest dość zaskakujący

0

instagram

Instagram cieszy się niesłabnącą popularnością. Serwis społecznościowy w ostatnich latach zmieniał się i nadal to robi. Z prostego narzędzia, w którym dzieliśmy się zdjęciami ze znajomymi powstał rozbudowany serwis, w którym pojawiają się rozmaite funkcjonalności — czasem bardziej przydatne, czasem nieco mniej. Należąca do FACEBOOK aplikacja mobilna wciąż nie doczekała się wersji na iPada. I nie zapowiada się, by cokolwiek w tej kwestii się zmieniło — przynajmniej w najbliższym czasie.

Początki Instagrama i zasady jego działania były proste. Robimy zdjęcie smartfonem i publikujemy je w aplikacji mobilnej. Chwila moment, a zbieramy pierwsze polubienia i otrzymujemy komentarze. Nowi śledzący, nowe kontakty i znajomości. Z czasem pojawiła się możliwość przeglądania treści na komputerze, importowanie zdjęć z zewnątrz i bardziej zaawansowane filtry ułatwiające upiększenie i urozmaicenie udostępnianych fotografii. Doszły też relacje na żywo, wideo, komunikator tekstowy, który w ostatnim miesiącu zaczął się pojawiać u wybranej grupy użytkowników wersji przeglądarkowej na komputerach PC i Mac. Jednak wielkim nieobecnym nadal pozostaje aplikacja w wersji na iPada. Co prawda nic nie stoi na przeszkodzie zainstalowania tradycyjnego Instagrama, ale doświadczenia zjego użytkowania nie należą do najprzyjemniejszych.

Instagram na iPada? Nic z tych rzeczy. Twórcy serwisu mają inne priorytety

Temat aplikacji w wersji na iPada powraca co jakiś czas. Na przestrzeni ostatnich lat twórcy i osoby odpowiedzialne za rozwój Instagrama wymijająco podchodzili do tematu tłumacząc, że na daną chwilę mają inne priorytety — choć oczywiście iPad jest ważnym i popularnym sprzętem i być może w przyszłości pojawi się stosowna wersja. Podobna odpowiedź padła też w ostatnich dniach, gdy to CEO Instagrama, Adam Mosseri na swoim profilu opublikował odpowiedź na pytanie dotyczące braku aplikacji dedykowanej iPadowi. Jaki jest powód? Instagram nie ma na tylu pracowników, by mogli oni skupić się na tworzeniu aplikacji na iPada. W chwili obecnej ważniejsze są inne pomysły, nad którymi pracują i które powinny pojawić się w najbliższej przyszłości.

Dość zaskakujące stwierdzenie biorąc pod uwagę fakt, że za Instagramem stoi FACEBOOK — jedna z największych firm dostarczających rozwiązania społecznościowych, z których korzystają miliony osób na całym świecie. Bo przecież to już nie tylko Facebook. Firma w swoim portfolio ma też dwa komunikatory — Messenger i WhatsApp.

Do
góry