Czy wirtualne koncerty na Spotify to odpowiedź serwisu na pandemię COVID-19?

0

spotify

Lato to wzmożony czas aktywności wykonawców i twórców muzyki. Tegoroczny sezon festiwali i imprez plenerowych jest jednak inny. Z powodu pandemii COVID-19 odwołano większość wydarzeń, a te, które udaje się zorganizować muszą spełniać określone normy, które wiążą się z ograniczoną ilością widzów. Pocieszeniem dla fanów muzyki okazują się być koncerty online. Co prawda nijak nie da się ich porównać do fizycznego uczestnictwa w koncercie, ale lepsze to niż nic. Co ciekawe, w internetowe wydarzenia muzyczne zaangażowali się nie tylko sami artyści, ale także duzi gracze z branży. Wśród nich znalazło się Spotify, które zaczęło pracować nad wirtualnymi koncertami.

Branża muzyczna znalazła się w bardzo trudnej sytuacji. O ile topowi artyści mogą skorzystać z przerwy w koncertowaniu i skupić się na pracy nad nowymi piosenkami, pracownicy sceniczni, realizatorzy dźwięku, firmy eventowe i muzycy sesyjni z dnia na dzień stracili źródło dochodu. Ratunkiem dla nich jest praca przy wydarzeniach, które są transmitowane w sieci. Nie mam tu bynajmniej na myśli live’ów nagrywanych komórką w sypialni. Coraz częściej są to profesjonalne koncerty, które odbywają się po prostu bez udziału publiczności. W Polsce mogliśmy w ten sposób oglądać tegoroczny Pol’and’Rock i Męskie Granie. Na świecie również widać konkretne ruchy w kierunku popularyzacji wirtualnych koncertów.

Na jednym z twitterowych kont pojawił się niedawno zrzut ekranu sugerujący, że platforma Spotify wprowadzi transmisje wideo z wydarzeń muzycznych do swojej oferty. Koncert, który udało się odnaleźć w kodzie aplikacji ma odbyć się podczas 2020 iHeartRadio Music Festival. Jego gwiazdą będzie grupa BTS. Internauci, którzy przyglądają się sprawie twierdzą, że bilety na wydarzenie będzie sprzedawała platforma Songkick. Można więc sądzić, że subksrypcja Spotify nie wystarczy, aby skorzystać z nowych możliwości platformy streamingowej. I tu pojawia się pytanie – czy ludzie będą chętni, aby płacić za koncerty odbywające się w internecie?

Wszystko zależy oczywiście od cen biletów. W tej chwili nie mamy żadnych dodatkowych informacji na temat tego, co w kwestii wirtualnych koncertów przygotowało Spotify. Platforma od miesięcy szykuje się na rozszerzenie swoich usług o wideo. Co prawda chodzi przede wszystkim o teledyski, ale mając już infrastrukturę przygotowaną na ruchome obrazy, nie będzie problemu, aby rozszerzyć ją o transmisje na żywo. Będziemy przyglądać się sprawie i napewno damy Wam znać, gdy dowiemy się czegoś nowego.

Do
góry