Google rezygnuje z kolejnej aplikacji, ale… tym razem nie ma powodów do zmartwień

0

google

Kolejna z aplikacji Google wkrótce zniknie z cyfrowych sklepików. Nie dalej niż wczoraj informowaliśmy Was o zamknięciu projektu platformy Google Compass, a dziś… o kolejnym zamknięciu giganta. Tym razem jednak nie całej platformy, a rezygnacji z mobilnych aplikacji — co jak na czasy gdzie przy mobile spędzamy coraz więcej czasu, może wydać się dziwne. No ale może to po prostu dowód na to, że nie wszystkie narzędzia potrzebują dedykowanych im aplikacji?

2019: czas w którym wiele rzeczy robimy za pośrednictwem smartfona. I mimo że większość profesjonalistów nie wyobraża sobie pracy bez nieco mocniejszych urządzeń, to dla wielu wystarcza po prostu przeglądarka… albo odpowiednia aplikacja w telefonie. Ale najwyraźniej Google zabrało się za nieco większe porządki niż można było podejrzewać — bo firma oficjalnie zapowiada koniec wsparcia dla mobilnej aplikacji Google adSense, którą rozwijali przez ostatnie lata. Ale jeżeli korzystacie z platformy również mobilnie, to… spokojnie — nie ma specjalnych powodów do zmartwień.

Mimo że aplikacja Google adSense sprawdza się naprawdę dobrze, to firma postanawia z niej zrezygnować. Zamiast tego gigant wkrótce zaproponuje aplikację w przeglądarce — czyli tzw. Progressive Web App.

With this in mind, we have reviewed our mobile strategy. As a result, we will be focusing our investment on the AdSense mobile web interface and sunsetting the current iOS and Android apps. By investing in a common web application that supports all platforms, we will be able to deliver AdSense features optimized for mobile much faster than we can today.

Z jednej strony to doskonała wiadomość — zawsze czekać na nas będzie jedna ikonka mniej na ekranie. Z drugiej jednak… no cóż — jesteśmy więźniami własnych nawyków i wielu zdążyło już przywyknąć do obsługi w ten, a nie inny sposób. Ale jeżeli funkcjonalność zostanie zachowana — to prawdopodobnie większość nie odczuje specjalnej różnicy.

Dedykowane platformie aplikacje mają zniknąć ze sklepów w najbliższych miesiącach — nie zostały podane żadne konkretne daty, czy nawet widełki z nimi związane. Ale jeżeli korzystacie z takich narzędzi na co dzień, to… nie spodziewajcie się już żadnych nowości.

Źródło

Do
góry