Kontroluj posiłki z Dziennikiem żywności

0

posilki2

Święta wielkanocne minęły równie szybko co czas oczekiwania na te kilka dni wolnego i rodzinnej atmosfery. Dla wielu z nas te dwa dni wiązały się z nieustannym posiedzeniem przy stole, na którym gospodynie wymieniały półmiski wędlin, jajek w dziesięciu smakach, pieczonych mięs i wielorakich ciast. Przejedzenie i zbliżający się wielkimi krokami sezon bardziej skąpej garderoby są (przynajmniej dla mnie) wielką motywacją do podjęcia się kolejnego wyzwania zwanego „odchudzaniem”. Tym razem dietę pomoże nam trzymać Dziennik żywności.

Aplikacja nie wymaga od nas logowania, dlatego od razu możemy przejść do tej części, która najbardziej nas interesuje. Menu posiłków, które znajdziemy po prawej stronie górnego paska („Dziennik”), składa się ze śniadania, obiadu, kolacji i przekąski. Mamy również możliwość dodania dwóch dodatkowych mniejszych posiłków. Poprzez kliknięcie na każdy z nich możemy dodać elementy, które spożyliśmy. Te wybieramy z podanej listy lub wpisujemy własne propozycje („+” na dole ekranu). Gdy już wybierzemy na przykład „pierś z kurczaka”, klikając w potrawę jeszcze raz, możemy zmodyfikować jej ilość. Powracając do menu posiłków możemy sprawdzić, ile wartości odżywczych dostarczyło nam danie (kalorie, węglowodany, tłuszcze, białka – te przerzucamy klikając w napis tuż pod górnym niebieskim paskiem). Przesuwając ekran w prawo, przenosimy się do zapisków z poprzednich dni.

Ponownie wybierając menu główne, znajdziemy zakładkę „Raport”. Tam widnieją wykresy wszystkich wartości odżywczych – słupki podzielone są na wszystkie posiłki zjedzone danego dnia, a słupków jest siedem, zgodnie z ilością dni tygodnia. Kolejną zakładką w menu są „Cele”, gdzie samodzielnie wpisujemy ilość kalorii, do jakiej chcemy się ograniczyć. W tej zakładce ustawimy również przypomnienia o posiłkach o danej godzinie.

posilki

Dziennik żywności to aplikacja w sam raz dla tych, którzy chcą przejąć panowanie nad swoimi posiłkami oraz nad ilością przyjmowanych kalorii. Nie jestem jednak pewna, czy liczba wartości takich jak białka czy węglowodany jest bardzo dokładna, czy jedynie „przeciętna”. Ponadto lista potraw, które możemy wybrać, jest dosyć uboga, co uniemożliwia precyzyjne liczenie kalorii. Minusem jest też brak jakiegokolwiek podziału na kategorie – wszystkie elementy wrzucone są do jednego worka i trzeba dokładnie czytać, żeby wybrać konkretny owoc czy pieczywo. Dodatkowe funkcje natomiast pojawiają się (według informacji autorów) po zakupie pełnej wersji aplikacji, która kosztować nas będzie 11,06 zł.

Aplikacja dostępna jest za darmo na platformy Android i Windows Phone.

Ocena autora

Ocena 4
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry