Które smartfony sprzedają się najlepiej w Europie?

0

Mimo że zaglądacie do nas przede wszystkim w poszukiwaniu ciekawych aplikacji i gier na smartfony, staramy się jak najszerzej podchodzić do tematu branży mobile. Właśnie dlatego, co jakiś czas na łamach AntyApps dzielimy się z wami różnego rodzaju raportami i wynikami badań. Tym razem, mamy dla was najnowsze sprawozdanie dotyczące udziału poszczególnych marek w rynku smartfonów. Kto sprzedaje najwięcej telefonów? Czy konflikt z amerykanami zagroził rosnącej pozycji marki Huawei? Jak radzi sobie Apple? Na te pytania znajdziecie odpowiedzi w raporcie Canalys Smartphone Analysis.

Badanie dotyczy drugiego kwartału 2019 roku. Bezsprzecznym liderem europejskiego rynku smartfonów wciąż pozostaje firma Samsung i chyba nikogo specjalnie to nie dziwi. Firma tylko umocniła swoją pozycję na Starym Kontynencie zaliczając 20% wyższą sprzedaż niż miało to miejsce w poprzednim roku. Największy sukces należy jednak do chińskiej marki Xiaomi. Ich smartfony stanowią obecnie 9,6% rynku, ale wzrost zysków względem poprzedniego roku wyniósł niemal 50%! Warto dodać, że Xiaomi i Samsung to jedyne firmy, które zanotowały wzrosty przy porównaniu 2 kwartału 2018 i 2019 roku .

Na drugim miejscu rankingu znalazła się firma Huawei. Ich smartfony w Europie stanowią 18,8% rynku. W 2018 roku o tej samej porze, wartość ta była wyższa o niemal 4 punkty procentowe. Firma zanotowała również spadek zysków. Wynosi on -16% w porównaniu do 2 kwartału z 2018 roku. Można przypuszczać, że spadek sprzedaży urządzeń mobilnych od Huawei ma związek z sankcjami, które na firmę nałożył rząd USA. Co ciekawe, jeszcze większy spadek sprzedaży w Europie zanotowało Apple. Mimo udziału w rynku na poziomie 14,1% i sprzedaży 6,4 milionów smartfonów, amerykańska firma zaliczyła spadek na poziomie 17% w porównaniu z zeszłym rokiem. Patrząc na takie wyniki przestaję wierzyć, że Siri kiedykolwiek zacznie mówić po polsku…

Raport Canalys Smartphone Analysis obejmuje również sprzedaż smartfonów na rynku ogólnoświatowym. Tutaj, Huawei radzi sobie zdecydowanie lepiej. W skali globalnej, firma zarobiła o 8% więcej. W przypadku Samsunga było to o 2 punkty procentowe mniej. Największym przegranym było Apple. Sprzedaż iPhonów spadła o 13%.

Do
góry