Mario Kart Tour: nie pojmuję sympatii, ale gra bije rekordy!

0

Mario Kart Tour to niewątpliwie jedna z najważniejszych premier mobilnych jesieni. Nintendo regularnie serwuje nam gorące kąski, z których… wiele nie dociera do Polski. Ale nie zmienia to faktu, że współpraca japońskiego koncernu z mobilnymi studiami którzy na ich zlecenie opracowują kolejne produkcje przebiega znakomicie. I jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości że firmie się to opłaca, to… możecie już przestać. Nie, rynek mobilny jeszcze się nie nasycił. Tak, Mario Kart Tour okazało się najlepszą premierą mobilną w historii wszystkich dotychczasowych gier Nintendo które trafiły na smartfony i tablety.

Mario Kart Tour bije rekordy: tak dobrego startu nie miała jeszcze żadna produkcja Nintendo na smartfony i tablety!

Mario Kart to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i ponadczasowych produkcji Nintendo. Zestaw bohaterów uwielbianej marki staje do wyścigu uzbrojony w banany, bomby, żółwie skorupy i inne przeszkody, których zadaniem jest umilić życie całej reszcie partycypantów. Mobilna wersja, moim zdaniem, nie ma absolutnie nic wspólnego z oryginałem — poza designem i bohaterami, ale najwyraźniej to nic nie zmienia. Bo już pierwszego dnia sięgnęło po ten tytuł ponad 10 milionów graczy z całego świata, W pierwszym tygodniu zaś licznik pobrań przekroczył magiczną liczbę 90 milionów pobrań — co i tak wydaje się… dopiero początkiem szaleństwa.

I choć wielu graczy momentalnie odbije się od zabawy i chwilę po jej instalacji porzuca grę (sam jestem tego doskonałym przykładem), to jestem przekonany że najbliższe kwartalne podsumowanie — nawet jeżeli tylko w przybliżeniu — pokaże kto tu rządzi. I jak dobrze gra radzi sobie nawet kilka tygodni po premierze. Bo ludzie uwielbiają takie gry. A kiedy macza przy nich palce Nintendo, rzecz… po prostu nie może się nie udać i nie stać hitem!

Android has proven the most popular platform for Mario Kart Tour, picking 53.5 million downloads, or 59.5 percent. Nintendo’s popular racer generated 36.5 million downloads on iOS.

For player spending, however, App Store players represented the majority of gross revenue spending $9.6 million, or 75.5 percent, compared to Google Play users’ $3.1 million, or 24.5 percent.

Raczej dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że większa liczba pobrań pochodzi z urządzeń androidowych. Ale, klasycznie zresztą, obecne przychody to przede wszystkim iOS.

Źródło

Do
góry