Zestawienie gier zręcznościowych na iOS i Androida — część druga

0

zest

Dwa tygodnie temu opublikowaliśmy pierwszą część Zestawienia Gier Zręcznościowych. Myślę, że tamtejsze produkcje zdążyły wam już napsuć trochę krwi, dlatego teraz możemy z czystym sumieniem podrzucić wam kolejną dawkę drażniących zręcznościowych produkcji. Takich, przy których doskonale można bawić się zarówno przez jedną czy dwie rundy, jak i zarwać noc.

Dante’s Fall [iOS/Android]

Upadek Dantego to zawirowana przygoda, w której musimy unikać wszelkich przeszkód postawionych na naszej drodze. Zasada jest jedna: im dalej uda nam się polecieć, tym lepiej!

Przejdź do wpisu.

Catch-22 [iOS]

Sama idea zabawy opiera się o grawitację na niewielkiej planecie. Ta, na podobieństwo Ziemi, również jest kulista, jest też zdecydowanie mniejsza — dzięki temu możemy w całości uchwycić ją wzrokiem raptem na jednym kadrze, co jest kluczowe. Bowiem dookoła niej krążą dwie niewielkie kule, naszym zadaniem zaś jest nie doprowadzić do sytuacji, w której te by się zderzyły. Ale to jeszcze nie wszystko — by nie stać w miejscu i pchnąć akcję do przodu, musimy nieustannie podskakiwać kontrolowaną aktualnie kulą by schwytać zawieszoną niewiele wyżej elementy. Kiedy uda nam się zgarnąć je wszystkie, następuje kulminacja, polegająca na dodaniu kolejnej partii utrudnień w postaci duchów naszych poprzednich poczynań, musimy uważać, by nie przeciąć ścieżek. Autorzy udowadniają, że nawet tak — na pierwszy rzut oka dziwny — pomysł, może być świetną zabawą, jeżeli cały projekt zostanie poprawnie zrealizowany.

Przejdź do wpisu. 

Don’t Touch the Spikes [iOS/Android/WP]

A co powiedzielibyście na pomysł rodem z Flappy Bird zamknięty na niewielkich rozmiarów arenie? Don’t Touch The Spikes tak można najkrócej przedstawić. Szybka, prosta i potrafiąca wyprowadzić gracza z równowagi ;-).

Przejdź do wpisu

Hyper Trip [iOS/Android]

Produkcja w której niezbędne będą spostrzegawczość, czujność i ponadprzeciętny refleks. Najprościej porównać go do połączenia Super Hexagon i klasycznego Wężyka — z zestawem trybów i wieloma wyzwaniami, których zdecydują się podjąć jedynie nieliczni.

Przejdź do wpisu. 

Major Magnet: Arcade [iOS/Android]

Zręcznościówka oparta o fizykę! Gdy uruchamiamy jeden z magnesów, wirujemy dookoła niego jak szaleni — uwalniając się, nierzadko z dużą siłą, oddajemy się sile grawitacji, a tym samym leciiiiimy! Na takich prostych zasadach opiera się mechanika zabawy. Przyczepiamy się, rozpędzamy i w odpowiednim momencie musimy zakończyć magnetyczną zabawę, aby polecieć w kierunku, który nas interesuje.

Przejdź do wpisu

Pivvot [iOS]

Naszym zadaniem jest nawigowanie podróżującym po trasie elementem, wychylając go we wszystkich kierunkach tak, by nie zderzył się z żadną z porozstawianych na drodze przeszkód. Kiedy nie uda nam się uniknąć bliskiego spotkania z nimi, zmuszeni będziemy rozpoczynać sekwencję od początku. Na szczęście tylko sekwencję, co na tle innych opisywanych tu produkcji wcale nie wypada tak strasznie ;-).

Przejdź do wpisu

Smash [iOS/Android]

Arkanoid w najlepszym tego słowa znaczeniu. Idealnie przystosowany do mobilnych standardów, świetnie zrealizowany. Nic dodać, nic ująć — klasyk nad klasyki!

Przejdź do wpisu

Super Hexagon [iOS/Android]

super hexagon

Wybaczcie, ale pisząc o Super Hexagonie nigdy nie potrafię być obiektywny. To moja ulubiona gra mobilna, która w sumie wykradła mi co najmniej kilkadziesiąt godzin z życia. Prosta, szybka, przyjemna. Zakręcona do granic i warta każdej sekundy. Bo o każdą sekundę odbywa się tam walka — gotowi podjąć wyzwanie Terry’ego Cavanaugha? Nie przejmujcie się, jeśli na starcie nie wytrwacie nawet do dziesięciu sekund. Praktyka czyni mistrza!

Przejdź do wpisu.

Wave Wave [iOS]

W swoim wpisie na AntyApps określiłem Wave Wave jako młodsze rodzestwo Super Hexagon. To kolejna z charakterystycznych gier, które porwały mnie od pierwszej rundy. Tutaj jednak nic nie wiruje, a my tworzymy linie. Dotykając ekranu — takowa pnie się ku górze, kiedy zabieramy palec, automatycznie spada na dół. Nie możemy zderzyć się z żadną tamtejszą krawędzią, a gdyby wam jeszcze było mało, cały czas twórcy atakują nas kolejnymi utrudnieniami.

Przejdź do wpisu.

Do
góry