Ninja Pizza Girl — Pizza raz, z cyberpunkiem i parkourem, proszę!

0

Doręczanie pizzy w niedalekiej przyszłości to nie lada wyczyn. Zatłoczone ulice, zacięta walka wielkich korporacji sprawiają, że jedynym, szybkim sposobem dostarczania gorącej pizzy do klientów jest zatrudnianie młodych adeptów sztuk ninja. Parkour i wschodnie sztuki walki naszej bohaterki dają jej i i jej rodzinie — właścicielom niewielkiej pizzerii, dach nad głową i zapewniają byt. Łatwo nie będzie gdyż nasza bohaterka, Gemma, musi zmierzyć się prześladującymi ją opryszkami i wybrednymi klientami, w tym futurystycznym, nieprzychylnym nam świecie.

Ninja Pizza Girl to produkcja, która trafiła już na PC i konsole stacjonarne. Teraz została przeniesiona także na platformy mobilne. To połączenie platformówki z mechaniką znaną między innymi z Mirror’s Edge. Naszym głównym zadaniem jest dostarczenie pizzy na czas. Dokonać tego możemy poprzez bieg i zwinne omijanie przeszkód, wspinanie się po ścianach i konfrontację z przeciwnikami. Całość wiąże wątek fabularny mający ważne przesłanie — problem prześladowania i znęcania się w szkołach. Podane jest to w sposób bardzo dyskretny, w formie żartobliwych dialogów i scenek.

Gra podzielona jest na dwa główne tryby. Ten fabularny podzielony jest na sześć rozdziałów. Każdy z nich niesie za sobą nowe rozwiązania i wprowadza mechaniki urozmaicające rozgrywkę. Drugim trybem jest wyścig z czasem, gdzie bijemy rekordy — te nasze, jak i innych graczy. Na każdej z plansz poukrywane są znajdźki — te wykorzystujemy do odblokowywania strojów, przedmiotów pomagających w rozgrywce oraz materiałów zza kulis powstawania gry.

Rozgrywka jest bardzo szybka co wymaga od nas zwinności i precyzji. Ruch głównej bohaterki jest płynny lecz wymaga przyzwyczajenia się do mało wygodnych przecisków sterujących. Tych jest cztery — dwa odpowiedzialne za kierunek biegu oraz dwa odpowiedzialne za skok i skłon. Mamy możliwość powiększenia lub pomniejszenia ich, co umożliwia dostosowanie przycisków do naszych palców. Gra oferuje również kilka trybów trudności, które możemy ustawiać według własnych upodobań za pomocą suwaków. Grafika, choć dynamiczna nie jest olśniewająca. podobnie jak artstyle, który nie zachwyca. Ilustracje towarzyszące rozgrywce są conajmniej średnie i na tle konkurencji wypadają blado. Ścieżka dzwiękowa jest przyzwoita i dobrze oddaje klimat futurystycznego miasta.

Niestety gra ma problemy z wydajnością i stabilnością na iPhonie 6S. Występują częste spadki animacji i co gorsza, wywalenie gry, co prowadzi do przerwania rozgrywki, gdyż nie ma żadnej formy zapisu w trakcie biegu. Gra nie wspiera również trybu multitasking telefonu, po wyjściu do ekranu telefonu najzwyczajniej w świecie się resetuje. W tych czasach to bardzo duże zaniedbanie. Ewidentne jest, że port ten jest średnio udany i na tle edycji komputerowej i konsolowych wypada blado. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że twórcy są świadomi problemów i pracują nad ich rozwiązaniem.

Gra dostępna jest w AppStorze, w wersji uniwersalnej, za 2,99 euro.

Do
góry