Oto jak dobrać podłogę do wystroju wnętrza, bez wychodzenia z domu…

0

Branża budowlana coraz chętniej inwestuje w technologie VR oraz AR. Rozwiązania takie jak możliwość obejrzenia gotowych budynków jeszcze przed zakończeniem budowy lub wizualizacje różnych wariantów stylizacji wnętrz wciąż zyskują na popularności. W lipcu pisaliśmy o jednej z takich usług. Chodzi o narzędzie od firmy Arbiton, które pozwala dopasować do wnętrza podłogę. Wszystko dzieje się oczywiście na ekranie naszego smartfona, ale wizualizacja wygląda wyjątkowo realistycznie. Okazuje się, że coraz więcej osób chętnie korzysta z tego rozwiązania.

Raport firmy KPMG „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?” dowodzi, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje produkty „non food” w Internecie. Aż 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w Internecie w tym również artykuły wyposażenia wnętrz. Według raportu pandemia wirusa wpłynęła też na preferencje marek – coraz bardziej zyskują polskie marki oraz produkty od lokalnych dostawców. Również w branży budowlanej odczuwa się zwiększone zainteresowanie kanałem online’owym. Stąd właśnie decyzja marki Arbiton o uruchomieniu  wizualizatora podłóg.

Z całą pewnością branża budowlana zachowa mocny kanał sprzedaży tradycyjnej ponieważ to na zaufanych dystrybutorach oparta jest sprzedaż w tym segmencie. Wprowadzając wizualizator chcieliśmy wesprzeć naszych partnerów handlowych i dać im narzędzie dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów. Naszym celem nie było przeniesienie zakupów do Internetu, a raczej ułatwienie klientom podejmowanie decyzji bez konieczności odwiedzania sklepów stacjonarnych. – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. Co miesiąc z naszego wizualizatora korzysta ponad 3000 osób. Każda z nich wgrywa 4-5 zdjęć pomieszczeń w których chce przeprowadzić zmiany. Średnio klienci sprawdzają 10 kolorów podłóg. Łatwo policzyć, że daje nam to 150 tys. wizualizacji miesięcznie. Zdecydowana większość z osób, które korzystają z wizualizatora  zamawia u nas próbki paneli do domu. Wizualizator to gamechanger, który ułatwia zakup podłóg prezentując hiperrealistyczne wizualizacje, które dotychczas były dostępne jedynie u architektów wnętrz i pomagając klientom podjąć trafną decyzję – dodaje Artur Tomikowski.

Webowa aplikacja do wizualizacji podłóg, którą stworzono dla marki Arbiton pojawiła się na rynku w lipcu. Dzięki niej za pomocą trzech kliknięć każdy może sprawdzić jak w jego domu będzie prezentować się podłoga w innym kolorze. Co miesiąc z darmowej usługi korzysta ponad 3000 osób i liczba ta ciągle rośnie. Wygląda więc na to, że Polacy coraz chętniej korzystają z dobrodziejstw cyfrowych narzędzi, które ułatwiają zakupy.

Aby skorzystać z wizualizatora wystarczy zrobić zdjęcie pomieszczenia oraz wejść na stronę www.arbiton.com. Następnie wgrać zdjęcie i dokonywać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu dekorów i kolorów. Z wizualizatora możemy wygodnie korzystać przy pomocy telefonu komórkowego, bez konieczności pobierania uprzednio jakiejkolwiek aplikacji. Wizualizator doskonale odwzorowuje kwestie światła, cieni, a także strukturę pomieszczenia. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy, któraś podłoga przypadnie nam do gustu możemy zamówić próbkę dekoru, która kosztuje 1 grosz, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą pod same drzwi. Jeśli jesteśmy zwolennikami tradycyjnych zakupów program wskaże nam najbliższe naszej okolicy punkty sprzedaży. To prawdziwa rewolucja, która już dziś zmienia zachowania konsumenckie w segmencie budowlanym.

Do
góry