Oto najpopularniejsze i najlepiej zarabiające gry mobilne ostatnich 10 lat!

0

smartfon

O tym że gry mobilne to ogromny rynek — żadnego z czytelników AntyApps raczej specjalnie przekonywać nie muszę. Z każdym rokiem przynoszą ich twórcom i wydawcom coraz więcej pieniędzy. Mimo że trudno jest się na nim wybić, to przykłady wielu pojawiających się znikąd studiów pokazuje że się da. Co prawda zawitanie wśród największych jest (póki co) poza ich zasięgiem, ale może kiedyś się uda. Firma App Annie udostępniła najnowsze zestawienia aplikacji, w których przedstawiają cieszące się największą popularnością gry ostatnich 10 lat. Zarówno pod względem ilości pobrań, jak i przychodów które odnotowali ich twórcy. Niestety — w przypadku tych drugich zabrakło większych konkretów…

Top 10 gier mobilnych dekady (ilość pobrań):

  1. Subway Surfers
  2. Candy Crush Saga
  3. Temple Run 2
  4. My Talking Tom
  5. Clash of Clans
  6. Pou
  7. Hill Climb Racing
  8. Minion Rush
  9. Fruit Ninja
  10. 8 Ball Pool

Top 10 gier mobilnych dekady (przychód):

  1. Clash of Clans
  2. Monster Strike
  3. Candy Crush Saga
  4. Puzzle & Dragons
  5. Fate/Grand Order
  6. Honour of Kings
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Pokemon GO
  9. Game of War – Fire Age
  10. Clash Royale

Myślę że dla nikogo kto śledzi rynek mobilny, powyższa lista nie będzie specjalnym zaskoczeniem. Klasyka gatunku przeplataną z kapką… egzotyki. Szczególnie w przypadku tytułów takich jak Fate/Grand Order, który w Polsce nie jest nawet oficjalnie dostępny i trzeba radzić sobie na własną rękę, pobierając pliki z zewnętrznych źródeł czy też zakładając dodatkowe konta w App Store. Ale większość tytułów — takich jak Clash Royale, Pokemon GO, Puzzle & Dragons, Candy Crush Saga, Clash of Clans, Pou, Fruit Ninja, Temple Run czy Subway Surfers to przecież klasyka gatunku. Tytuły które przez wiele miesięcy (a niektóre: lat) nie schodziły z pierwszych miejsc list przebojów. Niestety — zabrakło informacji związanych z zyskami które wygenerowały ich twórcom, ale biorąc pod uwagę doniesienia o trzech miliardach dolarów dla Pokemon GO o których mówiło się kilka tygodni temu i fakt, że tytuł jest na rynku „tylko” od trzech trzech lat — aż nie chcę myśleć o jakich sumach mowa w przypadku Clash of Clans, które rozpala rynek mobile już od ponad siedmiu lat… i niemalże od zawsze jest na szczycie list przebojów.

Do
góry