Particular — trochę runner, trochę platformówka

0

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-02-34

Runnery mają to do siebie, że w większości przypadków biegniemy w nieskończoność i do tego bez konkretnego celu. Bardzo cenię sobie te gry, w których dynamiczny bieg podzielony jest na pewne odcinki a gracz może chwilę odpocząć pomiędzy kolejnymi poziomami. Takie rozwiązanie zastosowano w Particular: prostym połączeniu platformówki i runnera w bardzo ładnej, aczkolwiek minimalistycznej oprawie graficznej.

Grę podzielono na 7 rozdziałów i nie jest to ostatnie słowo autorów Particular. Obecnie, mamy dostęp do 50 poziomów. Cała historia zaczyna się od ucieczki z więzienia. Niestety nie wiemy, kim jest nasz bohater ani co robił w niewoli. Jedyna informacja jaką się z nami dzieli to to, że trwało to 25 lat. Reszty musimy domyślić się sami. No chyba, że po przejściu kolejnych rozdziałów gry, pojawią się jakieś nowe fakty…

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-02-53

Odblokowywanie kolejnych rozdziałów wymaga od nas przejścia poszczególnych rund w określonym czasie. Nagrodą będą gwiazdki. Przejście do określonego rozdziału będzie możliwe po tym jak uzbieramy ich odpowiednią ilość. Gra nie jest naszczęście zbyt trudna a pokonywanie kolejnych poziomów idzie dość gładko. Sterowanie opiera się jedynie na dwóch przyciskach. Lewa strona ekranu to skok, natomiast prawa: przyspieszenie.

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-02-47

W grze znajdziemy trzy rodzaje power-upów. Szczerze mówiąc, jak na tak prosty tytuł, to chyba trochę za mało. Tym bardziej, że w takich gracz naprawdę nie trudno jest wymyślić kilka dodatkowych bonusów urozmaicających zabawę. Pierwszy power-up to eliksir niewidzialności. Sprawi, że żaden z wrogów nie zwróci na nas uwagi, kiedy przebiegniemy obok. Kupimy go w wirtualnym sklepie za 200 złotych monet. Drugi bonus to klejnot czasu. Z jego pomocą, zyskamy 2 dodatkowe sekundy, dzięki czemu łatwiej będzie nam ukończyć dany poziom z nagrodą w postaci 3 gwiazdek. Klejnot przyda się również kiedy będziemy mieli małe opóźnienia. Ten bonus wyceniono na 250 złotych monet. Ostatni z power-upów oznaczony jest ikoną niewielkiego trybika. Sprawia on, że na jakiś czas, zostają wyłączone wszystkie pułapki na planszy. Trybik kosztuje tyle samo co eliksir niewidzialności. Wszystkie power-upy, uruchamiamy poprzez kliknięcie ich w dolnej części ekranu.

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-02-41

Trudno mówić tu o jakiejkolwiek rewolucji. Takich gier były już setki. Ta charakteryzuje się odpowiednio zbalansowanym poziomem trudności, prostą, estetyczną grafiką i… właściwie to tyle. Ot, kolejna platformówka w której postać biegnie sama.

Ocena autora

Ocena 4
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry