Aplikacja PeoPay i Asystent Google łączą siły!

0

Głosowi asystenci wciąż uczą się nowych zadań, a kolejne firmy decydują się na łączenie ich ze swoimi usługami. Kilka dni temu pisałem o Alexie, którą wykorzystano do obsługi pianina od firmy Roland. Dziś będzie o Asystencie Google. Z jego pomocą klienci Banku Pekao S.A. obsłużą dedykowaną aplikację, która została właśnie zaktualizowana.

Nie wiem które bankowe aplikacje współpracują z Asystentem Google, ale Pekao chwali się, że są jednymi z pierwszych w Polsce, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie. Użytkownicy PeoPay szybko sprawdzą stan konta, wygenerują kod BLIK czy zlecą przelew w systemie Android bez konieczności przesuwania palcem po ekranie. Wystarczy wypowiedzieć frazę ”OK Google” lub przytrzymać dłużej przycisk ekranu głównego.

Funkcje obsługi głosowej są dostępne na ekranie głównym urządzenia przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Używając swojego głosu i odpowiedniej komendy użytkownik może wywołać wybrane funkcje w PeoPay i zostać przekierowany do odpowiedniego ekranu w aplikacji. Po wypowiedzeniu komendy „OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay” użytkownikowi pokaże się ekran główny aplikacji z wyświetlonymi podstawowymi informacjami na temat rachunku. Podobnie jest w przypadku chęci wygenerowania nowego kodu BLIK. Wystarczy wypowiedzieć do telefonu frazę „OK Google, wyszukaj BLIK w PeoPay”, a aplikacja sama uruchomi się na ekranie z nowym kodem BLIK, który tak jak w przypadku tradycyjnej obsługi będzie widoczny przez dwie minuty.

Dzięki głosowej obsłudze aplikacji mobilnej, użytkownik może również szybko przejść do formatki przelewu. Wypowiadając „OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay”, przejdziemy do ekranu z przelewami i doładowaniami, a dzięki frazie „OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay”, klient zostanie przeniesiony na odpowiednią formatkę w PeoPay i będzie mógł wykonać przelew na numer telefonu. Analogicznie działa funkcja „OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay”. Wystarczy odpowiednia komenda i przy pomocy Asystenta Google użytkownikowi wyświetli się formatka przelewu na rachunek własny. Dzięki komendom „OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay” i „OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay” Asystent sam uruchomi odpowiedni ekran w aplikacji z numerem kontaktowym do banku.

Obsługa głosowa aplikacji PeoPay z wykorzystaniem Asystenta Google jest dostępna na urządzeniach z systemem Android, a niektóre funkcje wymagają zalogowania się do aplikacji.

Do
góry