Samsung też będzie miał swoją usługę dla graczy: Play Galaxy Link

0

Nadchodząca jesień zapowiada się dość rozrywkowo. Wszyscy duzi gracze będą wtedy startować z usługami poświęconymi grom wideo. Google będzie miał Stadia oraz Play Pass, Apple — Arcade. A Samsung najwyraźniej nie chce zostać w tyle i też przygotowuje coś od siebie. Mowa o Play Galaxy Link, który ma wystartować jeszcze we wrześniu, ale… czy aby na pewno będzie on chciał rywalizować z platformą przygotowywaną przez Google?

Play Galaxy Link: usługa z grami przygotowywana przez Samsunga

To właściwie pierwszy raz, kiedy słyszymy cokolwiek na temat Play Galaxy Link. Ale oprócz tego, że pojawia się temat samej platformy, to do sieci trafiają także zdjęcia kontrolera z myślą o niej stworzonego, a temu… zdecydowanie bliżej do „chwytaka”, w którym można zamieścić smartfon i zamienić go w mobilne centrum rozrywki. Kontroler widoczny na zrzutach miałby zostać stworzony przez Samsunga, ale… z pamięcią o Steam Linku. Urządzenia ma wspierać sprzęty z serii Galaxy Note i działać nawet do dziesięciu godzin na jednym ładowaniu. No ale sam kontroler to dopiero początek, co z samym Play Galaxy Link?

Jak wynika z informacji podanych przez ekipę z TechCrunch, miałaby ona trafić do użytkowników na początku września — i być na wyłączność smartfonów Galaxy Note 10 oraz Galaxy Note 10+ — przynajmniej na początek. Dedykowana aplikacja (dostępna na Androida oraz Windowsa 10), pozwalać miałaby na grę w chmurze. Ta opracowana ma być przez Samsunga oraz firmę Parsec. A jak to wygląda w praktyce można podejrzeć na poniższym materiale, który trafił na oficjalny kanał Samsunga!

Cała ta usługa wygląda… no nie będę ukrywał — na tę chwilę, dla mnie, dość tajemniczo. I specjalnie nie nastawiałbym się na to, że zadebiutuje równocześnie na całym świecie — chociaż kto wie, może uda się firmom pozytywnie zaskoczyć.

It’s humbling and exciting to us to be the chosen partner to provide the low latency streaming technology that powers the PlayGalaxy Link application. his further demonstrates that our market leading technology can form the core of any game streaming product. Providing our ultra low latency high frame rate streaming software and our proprietary networking to other companies furthers our mission to democratize access to games.

— mówił CEO Parsec.

Do
góry