Co jest popularniejsze. Smartfon czy tradycyjny komputer?

0
Piotr Kurek

Rozwój rynku mobilnego sprawia, że coraz częściej odstawiamy komputer na rzecz smartfona, czy tabletu. Z każdym kolejnym rokiem przenośnych urządzeń z łącznością z internetem przybywa i potrafią dużo więcej, niż komórki, które posiadaliśmy 15-20 lat temu. Ni dziwi więc fakt, że w dzisiejszych czasach to właśnie smartfony i tablety są naszym wygodnym i szybkim oknem na cyfrowy świat, pozwalając zapomnieć o konieczności zasiadania przed laptopem, czy komputerem stacjonarnym, by połączyć się z Siecią.

O tym, że udział urządzeń mobilnych w sieci rośnie z każdym rokiem wiedzą wiedzą doskonale reklamodawcy, których wydatki na reklamę mobilną stale rosną. Tylko w 2018 roku ta wartość przekroczyła rekordową granicę 1,2 mld złotych przy dynamice wzrostu sięgającej 35% (IAB Polska/PwC AdEx). Firma badawcza Gemius/PBI potwierdziła, że aplikacje mobilne Grupy Interia.pl w czerwcu tego roku wygenerowały ponad 394 mln odsłon docierając do ponad 954 tys. użytkowników. Sama ich liczba również wzrosła osiągając poziom 14,4 mln osób, co przełożyło się na ponad 860 mln odsłon (51% użytkowników mobilnych).

Wskaźniki wykazały, że przecięły się ze sobą dwie linie: linia liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych z linią liczby użytkowników korzystających z desktopów. To przecięcie się linii widoczne jest również w statystykach Grupy Interia.pl – przekroczyliśmy magiczne 50% liczby odsłon w mobile. Rynek mobilny to dynamiczny ekosystem, który ciągle jest w fazie rozwoju. Użytkownicy korzystają zarówno z mobilnych aplikacji, jak i stron. Usługi voice’owe mają coraz więcej zastosowań, cały czas rozwija się sztuczna inteligencja, chatboty przejmują funkcję odpisywania na pytania klientów, a dzięki wirtualnej rzeczywistości przymierzanie ubrań na odległość stanie się realne. Reklamodawcy w pełni wykorzystują potencjał mobile – pojawiają się nowe formaty reklamowe, które nie tylko angażują użytkowników, ale też bawią, a możliwość geolokalizacji pozwala na jeszcze lepsze docieranie do klientów.

— mówi Norbert Kowalski, CEO Mobiem.

Z danych opublikowanych przez StatCounter, w maju 2019 roku doszło do globalnego przecięcia się linii urządzenia mobilne w starciu z komputerami. Już wcześniej odnotowywano tego typu zachowania, jednak do tej pory były to chwilowe wahania. Dziś można zaobserwować, że obie linie stopniowo oddalają się od siebie.

Źródło: informacje prasowe

Do
góry