Aplikacja, która w zamian za oglądanie reklam nagrodzi cię biletem do kina!

1

Nasza uwaga, czas i dane osobowe to chyba najpopularniejsze waluty współczesnego świata aplikacji mobilnych. To, że bardzo często w ogóle nie sięgamy do portfela po to, żeby móc skorzystać z jakiś usług, wcale nie oznacza, że w ogóle za nie nie płacimy. Twórcy aplikacji PreShow postanowili wykorzystać ten trend i ufundować dla nas bilety do kina. Jest tylko jeden warunek – osoba, która chce zobaczyć film na wielkim ekranie, musi najpierw przez 20 minut oglądać reklamy na wyświetlaczu swojego smartfona.

W ubiegłym tygodniu, na platformie Kickstarter wystartowała kampania croudfundingowa aplikacji PreShow. Z jej pomocą można będzie zdobyć bilety do kina na dowolny seans, nie wydając przy tym ani złotówki (a właściwie dolara ponieważ nie wiadomo jeszcze, czy Polska pojawi się na liście wspieranych krajów). Jak nie trudno się domyślić, jest jednak pewien haczyk. Użytkownik aplikacji musi najpierw poświęcić swój czas na oglądanie reklam. Będą one trwały od 15 do 20 minut. Na dobrą sprawę, tyle trwają bloki reklamowe przed seansami w kinie. Można więc spóźnić się na film i uznać, że wcale nie straciliśmy czasu!

Black Mirror

W głowach wielu osób na pewno zapaliła się właśnie zielona lampka. Przecież można założyć wiele kont w aplikacji, a w trakcie wyświetlania reklam odłożyć wyciszony smartfon gdzieś obok i po kilkunastu minutach cieszyć się nieograniczoną liczbą biletów do kina. Okazuje się jednak, że twórcy aplikacji wzięli pod uwagę takie nadużycia. PreShow nigdy by nie powstał, gdyby nie specjalne zabezpieczenia wykorzystujące system rozpoznawania twarzy. Jeśli oglądaliście serial Black Mirror, być może przeszedł was właśnie dreszcz niepokoju. Spokojnie – tutaj nikt nie będzie do niczego zmuszany.

System rozpoznawania twarzy

Rozpoznawanie twarzy rozwiązuje kilka różnych problemów z nadużyciami. Pierwszy z nich to multikonta. Aplikacja rozpozna użytkowników, którzy będą próbowali utworzyć kilka różnych profili. Algorytmy rozpoznawania twarzy pozwolą również kontrolować, czy dana osoba faktycznie obejrzała cały blok reklamowy.

PreShow nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery, ale już teraz, chętni na przetestowanie usługi mogą wesprzeć aplikację na platformie Kickstarter i zdobyć dostęp do konta testowego.

Do
góry