RCS ma szansę ma szansę odnieść sukces — także w biznesie

0

rcs w biznesie

Tradycyjne wiadomości SMS i MMS powoli odchodzą do lamusa. Częściej korzystamy z komunikatorów — w tym WhatsApp, Facebook Messenger, czy Telegram. Pomysł zastąpienia SMS-ów nowoczesnym standardem RCS (Rich Communication Suite) nie jest taki nowy, jednak próby wcielenia go w życie jest bardzo trudny. Współpraca między operatorami telefonii komórkowych i producentów telefonów układa się różnie i wciąż ważnym pytaniem pozostaje, czy warto inwestować w RCS na rynku zdominowanym przez zewnętrzne komunikatory.

W ostatnim czasie informowaliśmy Was, że Google, bez patrzenia na partnerów, zabiera się za wdrożenie RCS w Wiadomościach na Androida w niektórych krajach europejskich. Taki ruch może przyspieszyć wprowadzenie nowego standardu na innych rynkach. Jednak by można było mówić o sukcesie, należy przekonać samych użytkowników do korzystania z tych rozwiązań.

Standard RCS jest dostępny u 76 operatów. GSM Associaiton (GSMA) szacuje, że w roku 2020 ich liczba wzrośnie o kolejne 59 firm. W ujęciu procentowym w niedalekiej przyszłości dostęp do tej usługi ma mieć 86 proc. wszystkich smartfonów na świecie. W rozwiązanie inwestują najwięksi gracze na rynku. Samsung, Ericsson czy Hauwei wspierają technologię i dostarczają sprzęt oraz rozwiązania umożliwiające jej rozwój.

rcs w biznesie

Ewentualną popularność RCS wspomaga efekt skali Androida na świecie, która znacznie rozszerzy dostęp do funkcji znanych obecnie użytkownikom telefonów Apple, bądź aplikacji WhatsApp i Facebook Messenger. I to wszystko z poziomu podstawowego oprogramowania telefonu, czyli w prosty i uniwersalny sposób pozwala dotrzeć do większej grupy konsumentów. Warto pamiętać, że głównym zasobem dla zdobycia popularności RCS wśród konsumentów jest nieustannie duża liczba (4 mld) aktywnych użytkowników usługi SMS na świecie. Wynika to zapewne z siły przyzwyczajenia i ograniczeń sprzętowych w niektórych obszarach geograficznych. Komunikatory oferują obecnie bardziej intuicyjny serwis z funkcjonalnością dopiero planowaną w standardzie RCS

— mówi Krzysztof Cembrzyński, ekspert ds. telekomunikacji, mediów i technologii w DNB Bank Polska.

RCS w biznesie z szansą na sukces

Na korzyść RCS przemawia fakt, że system tej jest uniwersalny — może być obsługiwany przy pomocy zarówno 3G, LTE, jak i Wi-Fi, z poziomu telefonu. Bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. RCS może być też idealnym rozwiązaniem w biznesie — przede wszystkim ułatwi komunikację z klientem, która jest jednym z najbardziej kluczowych obszarów budowy przewag konkurencyjnych. Badania wskazują, że ponad 50 proc. osób preferuje kontakt w formie tekstowej. Klienci mogą komunikować się firmą za pomocą prostego interfejsu graficznego. RCS to także szansa dla działów marketingu na kreatywne kampanie. Marketerzy będą w stanie lepiej określać zachowania użytkowników i optymalizować komunikację marketingową.

Źródło: informacje prasowe

Do
góry