Czy użytkownicy TikTok polubią się z reklamami?

0

Już w momencie kiedy serwis Musical.ly przekształcał się w TikTok dużo mówiło się o potencjale marketingowym tej platformy. Patrząc na rozwój różnych formatów reklamowych na Instagramie, YouTube lub Facebooku, mogliśmy zakładać, że korporacja Bytedance stojąca za sukcesem tego chińskiego serwisu społecznościowego również wprowadzi je u siebie. Nie musieliśmy długo czekać. Użytkownicy TikTok w Stanach Zjednoczonych mogli niedawno sprawdzić jak prezentuje się aplikacja w wersji z reklamami.

Bytedance nie ogłosiło jeszcze oficjalnie, że na TikTok pojawiają się reklamy pre-roll, ale na Twitterze można już znaleźć pierwsze screeny z kampanii marki GrubHub, która najwyraźniej załapała się na program pilotażowy nowego pakietu usług.

Wszyscy wiemy, że reklamy potrafią być uciążliwe. W przypadku TikTok nie jest jeszcze najgorzej. Film promujący GrubHub, czyli platformę do zamawiania jedzenia, wyświetlał się użytkownikom na kilka sekund po uruchomieniu aplikacji. Był on utrzymany w klimacie produkcji publikowanych przez użytkowników serwisu i za to należy się duża pochwała. Jeśli reklamodawcy będą dostosowywać przekaz do natywnych formatów funkcjonujących na TikTok, istnieje duża szansa, że użytkownicy potraktują je jako kolejne treści rozrywkowe. Co ważne, w prawym górnym rogu ekranu możemy zaobserwować przycisk „skip ads”. To kolejna dobra wiadomość dla użytkowników, którzy w każdej chwili mogą wyłączyć reklamę i wrócić do przeglądania filmów stworzonych przez „tiktokerów”.

Użytkownicy polubią reklamy na TikTok?

Materiały publikowane na TikTok charakteryzują się określonymi technikami montażu pod gotowe podkłady dźwiękowe. Myślę, że reklama realizowana w tym stylu może przynieść markom dużo korzyści. Wszystko zależy od tego, na ile „poczują” tę platformę tworząc angażujące treści, które nie odbiegają od stylistyki charakterystycznej dla TikTok. Reklama na TikTok to również szansa dla samych twórców. Do tej pory, jedyną szansą współpracy z markami było lokowanie produktów w ich filmach. Teraz, firmy zgłaszające się do „tiktokerów” będą mogły „dopalić” ruch na ich profilach właśnie za pomocą płatnej promocji. Istnieje więc duża szansa, że reklamy na TikTok nie spotkają się z niechęcią użytkowników. Wszystko zależy oczywiście od odpowiedniego podejścia reklamodawców.

Do
góry