Ile jest wart rynek mobilny? Grube miliardy — a przynajmniej tyle zarobił w 2018

0

Pashamon zapowiedź

Mówiąc o rynku mobilnym nie sposób pominąć tego, na jakie spektakularne zyski mogą liczyć ci, którzy odnieśli na nim sukces. Oczywiście jeżeli weźmiemy tamtejszą konkurencję, setki aplikacji i gier które każdego tygodnia trafiają do popularnych sklepów, sprawa okazuje się niezwykle skomplikowana. Prawdą bowiem jest, że produkcji które odnoszą choćby umiarkowany sukces jest stosunkowo niewiele. Kiedy zaś spojrzymy na te, które tam królują, a ich twórcy zarabiają kokosy — jest ich jeszcze mniej. Ale kolejni zdolni chcą powalczyć o kawałek tego tortu — a biorąc pod uwagę fakt, iż w ciągu ostatnich dwóch lat odnotowano tam wzrost o 75%, to naprawdę jest o co walczyć. To jak myślicie, ile w 2018 zarobił rynek mobilny?

Zobacz też: Trafienie na główną stronę App Store to dla twórców żyła złota

W 2018 użytkownicy Google Play i App Store wydali sto miliardów dolarów

App Annie, firma od lat zajmująca się analizą rynku mobilnego, opublikowała swój najnowszy raport w którym informuje nas, że w minionym roku użytkownicy na gry, aplikacje, subskrypcje oraz in-appy wydali sto miliardów dolarów. Raport ten obejmuje dwa największe sklepy — czyli Google Play oraz App Store. I zawrotna suma o której mowa wydaje się… prawdopodobna — przecież w informacjach napływających do nas w związku z samym tylko Netflixem na platformie Apple dowiedzieliśmy się, że do skarbonki giganta wpadło ponad 400 milionów dolarów.

Zobacz też: Dochód z Pokemon Go przekroczył właśnie magiczną barierę

Ale patrząc na to w szerszej perspektywie można powiedzieć, że dane są niepełne — bo owszem, sto miliardów dolarów brzmi strasznie poważnie i dumnie, ale ciekawy jestem o ile ta suma by się powiększyła, gdyby dodać do niej pozostałe sklepy. Nie jest żadną tajemnicą że rynek azjatycki ma swoje własne miejsca na zakupy. A to przecież jeden z najważniejszych z punktu widzenia mobile rynków, których użytkownicy chętnie sięgają do portfela i zostawiają regularnie niemałe sumki. Do kompletu dodać warto też Fortnite’a, którego sukcesy na iOS się w to wliczają, ale na Androidzie już nie — twórcy gry zdecydowali przecież nie dzielić się zyskami z Google i zgarnąć całość zysków dla siebie.

Zobacz też: Liczby nie kłamią. I nie dziwcie się, że kolejne duże firmy idą w gry mobilne

Te liczby działają na wyobraźnię i robią wrażenie — a nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się w najbliższych miesiącach zmienić i cokolwiek zwolnić. Dlatego jeżeli jeszcze zastanawiacie się dlaczego wydawcy coraz chętniej idą w mobile — to chyba powinno was ostatecznie przekonać…

Źródło

Do
góry