Czy Snapchat wstaje właśnie z kolan?

0

Orientujecie się może co słychać na Snapchacie? Muszę przyznać, że minęło naprawdę wiele miesięcy odkąd ostatnio odwiedzałem tę platformę. Nie jestem zresztą jedyny. Wiele osób zrezygnowało z konta na „Snapie” po tym, jak Instagram stworzył „Stories”. Gwoździem do trumny aplikacji miał być TikTok, który stał się hitem wśród dzieci i młodzieży. Okazuje się jednak, że Snapchat… nadal rośnie w siłę. W sieci pojawiły się właśnie wyniki sprzedażowe firmy, które pokazują, że biały duszek wcale nie oznacza biznesowego trupa.

Raport dotyczy wyników finansowych firmy z 3 kwartału 2019 roku. Każdego dnia ze Snapchata korzysta o 0,7 miliona więcej osób, niż w poprzednich miesiącach. Nie są to może wyniki na miarę TikToka, ale wzrost aktywności to dobry znak. Codziennie aplikację uruchamia 210 milionów osób. Dzięki temu spółka zarobiła w kwartał 416 milionów dolarów. To o połowę więcej niż w roku 2018, jeśli porównać do siebie te same okresy. Snapchat przynosi również coraz mniejsze straty. Porównując do siebie dwa ostatnie kwartały mieliśmy do czynienia z wartościami na poziomie 255 i 227 dolarów. Zestawiając dane z rokiem ubiegłym można zauważyć, że strata pomniejszyła się o 98 milionów dolarów.

Jak to się stało, że Snapchat odzyskuje formę? Użytkownicy docenili najwyraźniej mnogość nowych filtrów, które z viralową mocą podbiły cały internet. Najprawdopodobniej zadziałała tu zasada owczego pędu. Młodzi ludzie widzieli w sieci ciekawe filtry wideo i gdy dowiadywali się, że pochodzą one ze Snapchata, instalowali aplikację. Wciąż jednak mam wrażenie, że materiały wideo nagrane za jej pomocą lądowały później głównie na Instagramie i Facebooku…

Nie chcę jednak całkowicie deprecjonować sukcesu Snapchata. Zauważono wzrost aktywności użytkowników dodających materiały do swoich „Stories”, czyli mechanizmu jaki skopiował Instagram. Dużą popularność ma również zakładka „Discovery”, która pozwala odkrywać nowe treści na Snapchacie. Serwis TechCrunch informuje, że w porównaniu z danymi z 2018 roku, aktywność użytkowników w obrębie „Discovery” wzrosła o 40%.

Z informacji udostępnionych przez Snapchat wynika, że firma chce iść za ciosem. Plany na 4 kwartał 2019 roku są ambitne. Liczba aktywnych użytkowników ma wzrosnąć do 215 milionów użytkowników. 5 milionów więcej to może nie tak dużo, ale pamiętajmy o tym, że jeszcze do niedawna platforma notowała same straty. Snapchat liczy też na większe zyski. Mają one wynieść od 540 do 560 milionów dolarów. Tutaj jest już naprawdę ambitnie… Czas pokaże, czy księgowi nie przeszacowali tych wartości.

źródło: TechCrunch

Do
góry