Spotify Kids to nowa aplikacja streamingowa z muzyką dla dzieci

0

Świat piosenek dla dzieci skończył się dla mnie na Fasolkach i Smerfnych Hitach. Zauważyłem jednak, że temat ten często ostatnio wraca w rozmowach z moimi znajomymi, którzy zostali niedawno rodzicami. W większości przypadków, głównym źródłem nowych przebojów dla maluchów jest u nich YouTube. Piosenek dla dzieci nie brakuje jednak na Spotify. Szwedzka platforma streamingowa postanowiła stworzyć oddzielny serwis z muzyką dla najmłodszych. Jestem przekonany, że rodzice, którzy co tydzień znajdowali na swoich playlistach „Radar premier” i „Odkryj w tym tygodniu” piosenki o zwierzątkach, w końcu odetchną z ulgą.

Spotify postanowiło pójść w ślady YouTuba i stworzyć własną platformę z dopiskiem „Kids”. Serwis zadebiutował właśnie w Irlandii. Na ten moment oferuje około 6 tysięcy utworów, które wyselekcjonowali pracownicy Spotify. Wśród dostępnych materiałów pojawiły się m.in. ścieżki dźwiękowe z filmów Disneya i bajki w formie słuchowisk i piosenek. Co ciekawe, usługę możemy skonfigurować pod kątem wieku dziecka. Przykłady o których pisałem przed chwilą dotyczą kilkuletnich szkrabów. Starsze dzieci otrzymają dostęp do popowych przebojów np. od Taylor Swift, Ariany Grande lub Bruno Marsa. Zespół redakcyjny ma zadbać o to, aby w utworach nie pojawiały się wulgaryzmy lub nawiązania do przemocy lub broni. Wraz z rozwojem Spotify Kids możemy spodziewać się również regionalizacji uwzględniającej hity z konkretnych krajów.

Aby skorzystać z aplikacji należy wykupić abonament Spotify Premium Family. W Polsce jego koszt wynosi obecnie niespełna 30 złotych. Warto jednak zaznaczyć, że abonament pozwala korzystać z usługi aż 6 członkom naszej rodziny. Myślę, że spięcie Spotify Kids z płatną wersją serwisu łączy się przede wszystkim z ochroną dzieci przed reklamami. W przypadku darmowego konta, serwis streamingowy nie mógłby dać nam gwarancji, że najmłodsi nie natrafią na nieodpowiednie treści w przerywnikach promujących różne usługi lub produkty między utworami. Warto też zaznaczyć, że Spotify Kids spełnia wszystkie wymogi amerykańskiego prawa dotyczącego prywatności dzieci w sieci (GDPR i COPPA). Dane dotyczące przesłuchanych utworów nigdy nie będą udostępniane innym podmiotom w celach lepszego targetowania reklam.

Aplikację udostępniono na razie w wersji beta. Spotify ma sukcesywnie rozszerzać liczbę krajów w których będzie ona dostępna. Prace nad platformą dla dzieci trwały podobno 2 lata. Stworzono ją z myślą o słuchaczach w wieku od 3 do 10 lat. Kiedy platforma trafi w końcu do Polski, na pewno damy wam znać, czy warto zainstalować aplikację na tablecie lub smartfonie dziecka.

źródło: The Verge

Do
góry