W okresie świątecznym padł kolejny rekord. Użytkownicy kupowali gry i aplikacje na potęgę

0

Pashamon zapowiedź

To tak naprawdę żadne wielkie zaskoczenie, że użytkownicy urządzeń Apple dużo chętniej robią zakupy w sieciowym sklepiku niż ci sięgający po urządzenia z Androidem. I mimo że tych drugich jest na rynku znacznie więcej, to jednak generowane tam przychody zawsze wypadają znacznie gorzej. Sensor Tower stale śledzi te różnice i dzieli się swoimi wyliczeniami, tym razem serwując nam informacje na temat świątecznych wydatków. Odpowiedź gdzie wydano więcej pieniędzy już pewnie znacie, ale jak wyglądały te różnice? 

Szaleństwo zakupowe w mobilnych marketach. Ile wydano na produkty w okresie świątecznym?

W okresie świątecznym użytkownicy wydali blisko 277 milionów dolarów — to aż 11% więcej, niż w analogicznym okresie 2018. Bez większego zaskoczenia: lwia część tej sumy przypada na gry (aż 210 milionów dolarów), a tą która najlepiej sobie radziła było PUBG Mobile od Tencent. Miłą wiadomością dla twórców aplikacji jest to, że i one poradziły sobie odrobinę lepiej niż w zeszłym roku — choć tutaj mowa raptem o dwuprocentowym wzroście. Spośród kategorii które nie serwowały gier, największą popularnością cieszyły się uslugi wideo na żądanie — z Disney+ oraz Tencent Video na czele. Zaś najpopularniejszą aplikacją w okresie świątecznym był… Tinder, który globalnie zanotował przychód rzędu 2,1 miliardów dolarów. Jeżeli zaś chodzi o podział między platformami, to aż 70% tych pieniędzy trafiło do Apple:

Apple’s App Store accounted for 70 percent of spending between the two platforms at $193 million, growing about 16 percent Y/Y. Approximately $84 million was spent on Google Play, which represented Y/Y growth of 2.7 percent.

Google cały czas rośnie i tamtejsi użytkownicy również zaczynają chętniej sięgać do portfela. Biorąc jednak pod uwagę różnicę w ilości urządzeń na rynku, no cóż — nie da się ukryć, że Google Play wypada dość blado z porównaniem do App Store’a.

As seen with global spending, games generated the majority of U.S. app revenue on Christmas at 73 percent, but the total of $58 million grew a more modest 2 percent Y/Y from $57 million, compared to about 8 percent worldwide. Non-game app spending in the U.S. grew about 13 percent Y/Y to $22 million, compared to global growth of 24 percent.

Z rokiem padają kolejne rekordy, a rynek mobilny rośnie w siłę. Siłę, którą naprawdę trudno będzie zatrzymać — a podobno wszystko już było i jest on w zupełności nasycony…

Do
góry