Stories z Facebooka również na Instagramie

0

facebook

Mimo że eksperci od mediów społecznościowych polecają tworzenie indywidualnych treści dla każdej platformy społecznościowej w obrębie której publikujemy, czasami lenistwo zwycięża. Użytkownicy Facebooka i Instagrama mogli do tej pory udostępniać swoje Stories na obu platformach na raz. Relacja musiała jednak „wyjść” z drugiego z wymienionych serwisów. Wygląda jednak na to, że już niedługo będziemy mogli wybierać gdzie publikujemy Stories w pierwszej kolejności. Facebook testuje właśnie nowy sposób na udostępnianie relacji na dwóch platformach jednocześnie.

Stories na Facebooku to funkcja z której właściwie w ogóle nie korzystam, w przeciwieństwie do relacji na Instagramie. Mam więc ten komfort, że udostępniane przeze mnie treści mogą omijać pierwszy z wymienionych serwisów, ale gdybym chciał – zawsze mogą odhaczyć odpowiednie okienko i dodać treści w obu miejscach. Osoby, które publikują tylko na Facebooku nie miały do tej pory możliwości opcjonalnego opublikowania treści także na Instagramie. Aż do teraz.

Na twitterowym profilu Jane Manchun Wong, która zajmuje się grzebaniem w kodzie różnych aplikacki, pojawił się niedawno post informujący o tym, że Facebook testuje „cross-posting” Stories, które miałyby trafiać również na Instagram. Na opublikowanych zrzutach ekranu widać, że podczas dodawania relacji na ekranie pojawia się dodatkowe okno w którym możemy zaznaczyć pole „Share Story to Instagram”.

Tematem zainteresował się serwis TechCrunch. Do Facebooka wysłano zapytanie o testowaną funkcję i szybko okazało się, że nowe rozwiązanie trafi do użytkowników już niedługo. Niestety nie wiadomo w jaki sposób serwis społecznościowy zostanie zaktualizowany. Istnieje więc taka możliwość, że w pierwszej kolejności nową funkcję otrzymają np. Amerykanie, a dopiero po upływie kilku tygodni kolejne kraje. Do tej pory podobne aktualizacje realizowano właśnie z podziałem na regiony.

Przeciętni użytkownicy Facebooka raczej nie zwrócą uwagi na zmianę. Rozwiązanie to przygotowano przede wszystkim z myślą o influencerach i osobach, które wykorzystują serwisy społecznościowe w ramach działań marketingowych. Dajcie znać w komentarzach,  co sądzicie o „dwukierunkowym” sposobie publikowania Stories.

Do
góry