Technika Spotify zadziałała – to zaskakujące, jak udało się gigantowi zachęcić użytkowników do płacenia za usługę

0

Spotify, przynajmniej na tę chwilę, nie ma sobie równych. W swojej kategorii jest mistrzem i liczby mówią same za siebie. Jednak to sukces na który startup pracował wiele lat, ubiegając się do różnych zagrywek. Jednych bardziej efektywnych, innych mniej — ale trzeba przyznać, że ostatnie decyzje giganta są strzałem w dziesiątkę. Ostatni rok okazał się dla firmy niezwykle owocnym w kwestii przekonywania użytkowników do tego, aby przeszli na płatny plan. Jak udało im się ich przekonać? Odpowiedź wydaje się… wręcz niewiarygodna!

Spotify przekonało wielu użytkowników, że warto płacić za dostęp do konta Premium

Jeżeli lata temu korzystaliście z darmowego konta w Spotify, to prawdopodobnie doskonale pamiętacie jak to działało w praktyce. Moc ograniczeń, irytujących reklam i brak dostępu do podstawowych, mogłoby się wydawać, akcji. Ale kilkanaście miesięcy temu firma zmieniła taktykę: i zamiast coraz mocniej ograniczać funkcje darmowych kont, zaczęli je rozwijać. Użytkownicy mogli zapisywać playlisty w pamięci urządzenia i słuchać muzyki offline czy nie mieli tyle ograniczeń w kwestii przełączania utworów. I nagle okazało się, że skoro te nowości są takie fajne i wygodne, to warto byłoby sięgnąć po więcej. I najwyraźniej tak właśnie zrobili, bo ostatnie wyniki kwartalne napawają optymizmem. Firma chwali się że z 248 milionów aktywnych miesięcznie użytkowników, aż 113 z nich korzysta z pakietów Premium. To oznacza, że w ciągu roku firma zanotowała aż… 31% wzrostu!

Niesamowity przykład tego, że czasem więcej… znaczy jeszcze więcej! Świetna robota i przykład tego, że prokonsumenckie podejście do tematu czasem jednak popłaca.

Zobacz też inne wpisy o Spotify na AntyApps:

Do
góry