Telegram z reklamami i płatnym dostępem „premium” już w 2021 roku!

0

telegram

Mimo że co kilka miesięcy w Google Play lub App Store wciąż pojawiają się nowe komunikatory, wśród liderów branży nie dochodzi do żadnych spektakularnych roszad. Czołówka wciąż należy do WhatsAppa i Messengera. Z kolei na rynku azjatyckim dominują LINE oraz WeChat. Na dalszych miejscach w rankingach często pojawia się również Telegram. To jeden z tych komunikatorów, które oferują dużo ciekawych i wygodnych rozwiązań, ale w wielu kręgach wygrał WhatsApp i obecnie trudno przekonać znajomych, żeby przetestowali platformę z papierowym samolocikiem w logo. I będzie to jeszcze trudniejsze, ponieważ twórcy Telegrama zapowiedzieli… pojawienie się reklam na swojej platformie.

Aplikacja Telegram wciąż wzbogacana jest o nowe funkcje, które przeważnie są chwalone przez użytkowników. Właśnie doczekaliśmy się usprawnień na polu czatów głosowych w grupowych rozmowach, co w czasach pandemii na pewno również spotka się z dobrym odbiorem. Niestety, tego samego dnia dotarła do nas informacja o nowych planach rozwojowych Telegrama. Pavel Durov zapowiedział, że ich platforma musi w końcu zacząć zarabiać. W przypadku użytkowników „niekomercyjnych” chodzi oczywiście o reklamy. Co ciekawe, może pojawić się również płatny Telegram premium. To rozwiązanie będzie jednak skierowane do odbiorców „biznesowych”.

W tej chwili wszystkie funkcje jakie oferuje Telegram dostępne są całkowicie za darmo. Jak zapowiada Durov, na tym polu nic się nie zmieni. Płatne rozwiązania, które mają zadebiutować już w 2021 roku skierowane są do firm, które wykorzystują możliwość komunikacji grupowej. Niestety na ten moment nie przybliżono żadnych szczegółów takiego abonamentu. Zakładam, że pojawią się limity liczby osób, które mogą uczestniczyć w konferencji prowadzonej przez Telegrama.

Dla większości użytkowników znacznie ważniejsze będą jednak doniesienia o reklamach. Tu również nie mamy jeszcze zbyt wielu informacji. Twórcy Telegrama zapewniają, że część komunikatora w której prowadzimy rozmowy pozostanie niezmieniona. Reklamy miałyby pojawić się w sekcji „społecznościowej”. Chodzi o grupy zrzeszające wielu użytkowników, gdzie tylko administratorzy mogą dodawać odpowiednie komunikaty. Pomiędzy takimi postami miałyby pojawić się reklamy. Pavel Durov poruszył jeszcze jedną ciekawą kwestię. Chodzi o możliwość… monetyzacji treści przez użytkowników. Jeśli platforma będzie zarabiać to szansę na to dostaną także administratorzy wspomnianych grup. Brzmi uczciwie, prawda? Pytanie tylko jak podzielone zostaną zyski z reklam… ;)

źródło

Do
góry