Reklamy na TikTok różnią się od tego do czego przyzwyczaiły nas inne serwisy społecznościowe…

0

Obserwując to w jaki sposób przez lata rozwijały się najpopularniejsze na świecie serwisy społecznościowe, mogliśmy zakładać, że prędzej, czy później, natywne formaty reklamowe trafią również na TikTok. No i stało się. Na platformie pojawiły się właśnie cztery typy reklam, którymi z pewnością zainteresują się marketerzy i marki, które wśród użytkowników TikTok upatrują swoich potencjalnych klientów. Co ciekawe, platforma doczekała się również czegoś na kształt facebookowych fanpage’y. Chodzi o oficjalne konta marek. Jestem ciekaw, czy kreatywni marketerzy prowadzący profile swoich klientów, będą w stanie dorównać milionowym zasięgom tiktokerów…

W rękach marketerów znajdą się cztery typy reklam – infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses. Każda z nich oferuje reklamodawcom inne narzędzia – niektóre podobne do tych spotykanych na innych platformach społecznościowych, ale również całkowicie nowe, których do tej pory nie oferowała żadna inna aplikacja – mówi Magdalena Wysocka z agencji influencer marketingu GetHero, specjalizującej się m.in w organizowaniu kampanii na TikToku.

Poniżej znajdziecie krótką charakterystykę nowych formatów reklamowych:

  • Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne, które wyświetlają się w spersonalizowanej sekcji “dla ciebie”. Ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w sekcji Stories.
  • Brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się od razu po otworzeniu aplikacji. Ten format umożliwia markom “przejęcie” aplikacji na jeden dzień. Oczywiście wiąże się to z algorytmami geolokalizacyjnymi. Reklamy nie pojawią się u wszystkich użytkowników TikTok, a jedynie u tych, którzy wpisują się w ustalone wcześniej parametry targetowania.
  • Kolejnym typem reklamy ma być hashtag challenge, w którym marka tworzy określony hashtag, wyznacza cele do spełnienia i określa możliwe do zdobycia nagrody.
  • Ostatnim rodzajem jest brand lenses – możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później używane przez użytkowników.

Nowe narzędzia umożliwiają rozbudowanie kampanii z influencerami o dodatkowe działania, które zwiększą ich skuteczność i zasięg – dodaje Magdalena Wysocka. Na polskim TikToku pojawiły się pierwsze reklamy infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony – na przykład do sklepów z aplikacjami.

Bardzo podoba mi się to, że debiutujące na TikTok formaty reklamowe zostały odpowiednio dopasowane do charakteru całej platformy. Mają angażować społeczność i dostarczać treści, które przypominają materiały tworzone przez użytkowników. Myślę, że już niedługo przekonamy się jak sprawdzi się to w praktyce.

Do
góry