Aplikacja T-Mobile Usługi Bankowe w końcu działa na iOS 14

0

Rynek mobilny — model free to play

Bankowość mobilna to w dzisiejszych czasach jeden z kluczowych obszarów działania banków. Klienci coraz chętniej kontrolują swoje finanse z poziomu smartfonów, a wachlarz usług stale się powiększa. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję na rynku, kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego bank pozwala sobie na milczenie w przypadku awarii aplikacji…

16 września na rynku zadebiutowała najnowsza wersja systemu iOS. Niestety nie wszyscy byli na to gotowi. Od dnia premiery systemu od Apple oznaczonego numerem 14 klienci T-Mobile Usługi Bankowe stracili możliwość realizowania jakichkolwiek operacji za pomocą aplikacji mobilnej. Jasne, takie sytuacje się zdarzają. Programiści stają wówczas na głowie, żeby jak najszybciej uporać się z usterką, ale jest coś, o czym bank w tym przypadku całkowicie zapomniał, czyli kontakt z klientem.

Tydzień po aktualizacji do iOS 14 problem z aplikacją nadal nie był rozwiązany. Z jej pomocą nie dało się zrealizować żadnego przelewu, co w przypadku mobilnej bankowości jest dość kluczową funkcją. Po wejściu na stronę T-Mobile Usługi Bankowe i na facebookowe konto nie znalazłem żadnych informacji o usterce. Ani słowa o tym, że w ogóle do niej doszło i ani słowa o tym, kiedy można spodziewać się jej naprawy. Co gorsza, po przeinstalowaniu platformy, klienci banku, którzy korzystali z dwuetapowej weryfikacji za pomocą aplikacji, całkowicie tracili dostęp do bankowości z poziomu smartfona.

23 września postanowiłem skontaktować się z T-Mobile Usługi Bankowe za pośrednictwem czatu na Facebooku. Osoba kontaktowa poinformowała mnie o tym, że firma jest świadoma usterki, a technicy pracują nad jej usunięciem. Okazało się, że problem z dostępem do aplikacji i zmianą systemu weryfikacji należy załatwić za pomocą infolinii. To niestety kolejne stracone minuty dla klientów banku, którym zależy na mobilnej bankowości. Dziś zapytałem o usterkę ponownie. Otrzymałem informację o tym, że aktualizacja jest już gotowa. Według informacji z App Store pojawiła się ona 4 dni temu. Na Facebooku T-Mobile Bankowe nie pojawiła się wówczas żadna informacja o tym, że problem został rozwiązany.

Od 29 listopada T-Mobile Usługi Bankowe (które debiutowały na rynku jako Alior Sync), połączą się z Alior Bankiem. Użytkownicy bankowości mobilnej będą musieli zmienić aplikację na Alior Mobile. Podejrzewam, że problemy komunikacyjne mogą wynikać właśnie z tego powodu. Na miejscu PR-owców Aliora zrobiłbym jednak wszystko, żeby przejmowana marka dobrze kojarzyła się klientom. W tym przypadku zostali oni pozostawieni bez podstawowych funkcji aplikacji na iOS i bez jakichkolwiek wyjaśnień na ponad tydzień. Bank dbający o profesjonalny wizerunek nie powinien pozwalać sobie na takie zaniżanie standardów.

Do
góry