Smartfony są super, ale mało kto lubi oglądać na nich materiały wideo…

0

Podróżując komunikacją miejską często widzę ludzi oglądających netflixowe seriale na swoich smartfonach. Zastanawiam się wówczas, czy w domach również wybierają małe ekrany. Mimo że nie bez powodu telewizory nazywa się „oknem na świat”, coraz częściej słyszy się o ludziach, którzy świadomie z nich rezygnują. Materiały wideo oglądane są wówczas na ekranach tabletów lub laptopów. Okazuje się jednak, że takie podejście do tematu wciąż można w Polsce traktować jako egzotyczną ciekawostkę. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Phillips TV & Sound, Polacy wciąż są bardzo przywiązani do oglądania treści wideo na telewizorach.

15 lipca będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Nie da się ukryć, że współczesne smartfony, dzięki szerokiej gamie opcji i możliwości, zawładnęły wieloma dziedzinami naszego życia. Mimo to wciąż zdecydowana większość użytkowników woli oglądać materiały video na telewizorze.

Ponad 87% biorących udział w badaniu stwierdziło, że woli oglądać materiały wideo na telewizorze niż na smartfonie, w tym prawie 65% zadeklarowało, że „zdecydowanie” preferuje telewizor.

– Współczesne telewizory to smart TV, a zatem inteligentne urządzenia wyposażone w dostęp do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VOD oferujących filmy oraz seriale online. Dają zatem praktycznie takie same możliwości, jeśli chodzi o dostęp do różnorodnych treści video online, jak smartfony. Oglądanie ich przed dużym ekranem, w otoczeniu dźwięku wysokiej jakości, pozwala jednak czerpać więcej przyjemności z seansu – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Do wyboru telewizora jako najlepszego urządzenia do oglądania wideo skłania przede wszystkim jakość. Lepszy obraz przekonuje ponad 80% ankietowanych. Niewiele mniej, bo 79% zwraca natomiast uwagę na wyższą jakość dźwięku, jaką gwarantuje telewizor. Dość ogólny czynnik, czyli po prostu lepsze doznania w trakcie seansu na telewizorze, przekonują natomiast 83% biorących udział w badaniu dla Philips TV & Sound.

Oprócz jakości dźwięku i obrazu, dla użytkowników w Polsce bardzo ważny jest również komfort. Blisko 69% ankietowanych ustawia swój telewizor w centralnym miejscu pokoju – tam, gdzie jest on dobrze widoczny, co pozwala oddać się rozrywce w wygodny sposób. Ponad 61% badanych stwierdziło natomiast, że telewizor to istotny element ich salonu.

Do
góry