YouTube na telewizorach wkrótce zaserwuje ogromną reklamę na starcie

0

Nie ważne czy ktoś jest maniakiem oglądania YouTube’a i śledzi tam swoich ulubionych twórców, czy zagląda tam tylko okazyjnie — prawdopodobnie coraz częściej robi to za pośrednictwem telewizora. Tak, Google wie że aplikacje dla smart tv to ważna sprawa, biorąc pod uwagę jak ogromną popularnością cieszy się platforma na całym świecie. I że uruchomienie materiałów wygodnie, w salonie, z poziomu pilota ostatnio gra pierwsze skrzypce. Dlatego też dostosowuje formaty reklamowe do każdej z platform — a wkrótce popularne reklamy wideo widniejące na samym szczycie listy, znane z innych platform, trafią także do smart TV.

YouTube Masthead — ogromna reklama zmierza do aplikacji na telewizory

YouTube Masthead to reklama, którą widzicie tuż po uruchomieniu aplikacji — na samej górze. Dostępna jest na komputerach, dostępna jest na smartfonach, a wkrótce zawita także na smart TV. Jak podaje Google w oficjalnej informacji prasowej — na całym świecie dziennie ludzie właśnie na TV oglądają YouTube ponad 250 milionów godzin (!) — co czyni je niezwykle łakomymi kąskami dla wszystkich, zastanawiających się, czy wykupienie takiej formy ma sens.

Prawdopodobnie pamiętacie, że nie dalej niż kilka dni temu Google zapowiedziało koniec wsparcia dla interfejsu telewizyjnego na komputerach, prawda? Jak połączymy kropki to… może okazać się, że właśnie poznaliśmy faktyczny powód rezygnacji — kwestię dodatkowych reklam.

And, we know advertisers are looking for new and impactful ways to reach these audiences.  So today, we’re bringing our most prominent placement, the YouTube Masthead, to the TV screen. This means advertisers can now reach audiences right when they open the YouTube app on their TV—as they discover new content in the home feed.

Additionally, the Masthead will autoplay for viewers after a few seconds on all compatible devices. This, coupled with the home feed placement, means brand creatives will be front and center of the YouTube app experience on TV screens.

Through this globally-available beta, marketers can purchase the YouTube Masthead on TV screens on a cost-per-thousand (CPM) basis, and customize the audiences they want to see it. Like CPM-based Mastheads on the desktop and mobile home feed, it will be available as a reserved placement to ensure brands can drive the visibility they need on the dates that matter most. It can be purchased as part of a cross-screen or single-screen Masthead buy.

— czytamy w oficjalnej wiadomości prasowej. Warto też mieć na uwadze, ze największa z reklam w telewizyjnym YouTube zacznie się uruchamiać automatycznie, tuż po odpaleniu telewizora. Mówi się jednak o tym, że — na szczęście — będzie bez dźwięku. Ale z oceną zaczekajmy do faktycznej premiery — póki co rozpoczęły się testy nowej formy. Ale kiedy ją zobaczycie u siebie — nie bądźcie zaskoczeni.

Do
góry