Słodkie cukierki i miliardy dolarów. Tak się robi prawdziwe pieniądze

0

candy crush

Wczorajsze kwoty odnoszące się do przychodów z mikropłatności w grze Fortnite robią wrażenie — te kilka miesięcy obecności produkcji na urządzeniach mobilnych dały mocny zastrzyk gotówki firmie Epic Games. W App Store i Google Play dostępna jest jednak pewna gra, a raczej seria, z której wszyscy się śmieją i uważają ją za najgorszy tym rozgrywki. Mowa tu oczywiście o słynnej już Candy Crush, która na przestrzeni lat przyciągnęła przed ekrany smartfonów i tabletów setki milionów graczy. W zeszłym roku wszystkie gry z serii przyniosły firmie King gigantyczne przychody. Co tylko potwierdza, że na rynku mobilnym można zarobić spore pieniądze.

Ciągle się mówi o tym, że granie na smartfonach i tabletach to wstyd i nie wypada mówić o tym głośno. Trzeba być jednak ślepym, by nie dostrzec ogromnego potencjału w tych urządzeniach. Każda szanująca się firma i marka zdaje sobie sprawę, że to właśnie tu można zarobić całkiem duże pieniądze. Wie o tym Epic Games, wie też o tym King, które od kilku lat rozwija swoje portfolio gier z serii Candy Crush — produkcji przeznaczonych głównie dla „niedzielnych” graczy, którzy po ten typ rozgrywki sięgają w wolnych chwilach, bez konieczności angażowania się w długie i skomplikowane mechaniki.

candy crush

Seria Candy Crush przyniosła firmie King ponad 1,5 miliarda dolarów przychodów w 2018 roku

To średnio 4,2 miliona dolarów dziennie. Takie sumy, według raportu Sensor Tower, zainkasowała firma King, do końca zeszłego roku. Gry z serii Candy Crush są darmowe, jednak nie przeszkadza to twórcom w udostępnianiu rozbudowanych systemów mikropłatności, po które chętnie sięgają gracze. 63% przychodów (ok. 945 mln dolarów) stanowiły przychody z najstarszej, wydanej w 2012 r. Candy Crush Saga. Jest to wciąż najpopularniejsza odsłona serii, w którą gra najwięcej użytkowników — w samym ubiegłym roku pobrana została prawie 140 milionów razy.

Drugą pozycją na liście jest Candy Crush Soda Saga (29% przychodów) z kwotą 443 mln dolarów. Candy Crush Jelly Saga, wydane w 2016 roku zanotowało przychody w wysokości 90 mln dolarów. Najnowsza odsłona serii — Candy Crush Friends Saga, która zadebiutowała w październiku zeszłego roku przyniosła firmie 3 mln dolarów zysków, a do końca roku pobrano ją ponad 30 mln razy.

Wspomniane wyżej gry z serii Candy Crush w ubiegłym roku zyskały prawie 230 miliony nowych graczy, notując tym samym 17% wzrost w porównaniu z rokiem 2017.

Źródło: SensorTower

Do
góry